ارائه گزارش از دو هزار میلیارد تومان هزینه فاقد سند در دوران شهرداری قالیباف

زیتون– حسن رباطی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران٬ خبر داد که مدارک مربوط به «دو هزار میلیارد تومان هزینه فاقد سند» در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف، به صورت محرمانه به شورای شهر تهران ارائه شده و این شورا باید دربارهٔ آن تصمیم بگیرد.

۲۵ دی ماه مجید فراهانی٬ یکی از اعضای شورای شهر تهران٬ خبر داده بود که بین درآمدهای و هزینه‌های شهرداری در طول ۱۲ سال شهرداری محمد باقر قالیباف «۲۰ هزار میلیارد تومان» اختلاف وجود دارد و باید تکلیف این رقم «گم شده» مشخص شود.
به گزارش ایسنا فرهانی ادامه داده بود: «هر چند که برخی می‌گویند این پول برای پرداخت بدهی صرف شده اما جای سئوال است که مگر حساب و کتاب نداریم که در هیچ کجا قید نشده است که این ۲۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟»

پیشتر محمدعلی نجفی٬ شهردار تهران نیز  خبر از تخلف اقتصادی قالیباف داده بود.

طبق گزاشی که دی ماه امسال نجفی به شورای شهر ارائه کرد رقم بدهی ثبت شده شهرداری ۲۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است، ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان نیز رقم بدهی ثبت نشده شهرداری است و پیش بینی می‌شود که حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز بدهی احتمالی وجود و بر همین اساس بدهی شهرداری در حوزه ثبت شده، ثبت نشده و بدهی احتمالی حدود ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که سه برابر بودجه فعلی شهرداری است.

امروز نیز حسن رباطی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران، خبر داد که بخشی از این هزینه‌های فاقد سند «مربوط به پیمانکارانی است که بدون قرارداد و هیچ گونه سندی برای شهرداری پروژه انجام داده‌اند».

به گفته رباطی، برخی از پروژه‌ها از سال ۹۰ «بدون قرارداد» و تنها با دستور مدیران شهرداری آغاز شده‌است.

او همچنین بدون اشاره به جزئیات به ایلنا گفت که تعدادی از کارکنان «متخلف» شهرداری تهران به حراست شهرداری و قوه قضائیه معرفی شده‌اند.

وی اعلام کرد که موضوع تخلف کارکنان یا مدیران شهرداری در این باره توسط دستگاه‌های نظارتی شهرداری، حراست و سازمان بازرسی شهرداری پیگیری خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »