رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان «خودکشی» کاووس سیدامامی را تایید کرد

زیتون– محمدرضا عارف٬ رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان٬ تایید کرد که کاووس سیدامامی خودش را پیرهنش به دار زده است.

رییس فراکسیون امید مجلس٬‌ در خصوص نحوی مرگ کاووس سیدامامی توضیح داد بر اساس فیلمی که روز گذشته برای تعداد محدودی از نمایندگان به نمایش گذاشته شد: «این فیلم در اتاقی بود که ایشان (سیدامامی) نگهداری می‌شد و گفتند چون استاد دانشگاه بود سوئیت خوبی در اختیارش قرار دادند. در این فیلم ایشان با پرتاب یک شیء تلاش داشت لامپ را بشکند و پیراهنش را درآورد و تلاش کرد از آن به عنوان ابزاری برای دار زدن خود استفاده کند.»

او در توییتر نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس٬ نزدیک به سپاه پاسداران نیز به نقل از برادر کاووس سید امامی نوشت: «بنده و همسر مرحوم جنازه را دیده‌ایم و با اصرار معاون دادستان که جنازه را نگاه کنید و همه موارد را بررسی کنید این کار را کرده‌ایم و به جز آثار حلق‌آویز شدن که در روی جنازه معلوم است و این موضوع در فیلم زندان هم کاملا مشخص است هیچ مساله دیگری وجود ندارد و خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن کاملا مشهود است.»

روز گذشته بروجردی٬ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس٬ ادعا کرده بود که خانواده کاووس سیدامامی «خودکشی» او را پذیرفته‌اند و درخواست کالبدشکافی نکرده‌اند.

با این حال وکیل خانواده سیدامامی به رادیوفردا گفته است که پزشکی قانونی با وجود کالبدشکافی، هنوز در مورد علت مرگ کاووس سیدامامی اعلام نظر نکرده است.

روز شنبه٬ همزمان با انتشار خبر مرگ کاووس سیدامامی٬ استاد دانشگاه و فعال محیط زیست در دانشگاه٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر بازداشت تعدادی از فعالان محیط زییست را به اتهام «جاسوسی» تایید کرد.

کاووس سیدامامی، دکترای جامعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق بود. او همزمان مدیرعامل مؤسسه «حیات وحش میراث پارسیان» بود.

بر اساس اطلاعاتی که دانشگاه امام صادق از کاووس سیدامامی در سایت خود منتشر کرده است، این فعال محیط زیست در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده و در سال ۱۳۷۰ دکترای خود را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه اورگان گرفته بود.

او در سال‌های گذشته علاوه بر تدریس در دانشگاه امام صادق، ۹ کتاب و ده‌ها مقاله در زمینه‌های مختلف منتشر کرده بود.

کینگ‌رام (رامین سید امامی) روز شنبه در اینستاگرامش خبر داد روز گذشته (جمعه) مریم ممبینی٬ همسر سیدامامی را به زندان احضار و خبر مرگ او را تحت عنوان «خودکشی» ابلاغ می‌کنند. 

یک روز بعد عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ در خصوص خودکشی کاووس سیدامامی در زندان٬ گفت که او «علیه خودش اعترافاتی» داشته است.

دادستان تهران به ایلنا گفته بود که فعال محیط زیستی که در زندان خودکشی کرده٬ در ارتباط با پرونده دستگیری جاسوسان٬ بازداشت شده بود.

به گفته جعفری‌دولت‌آبادی کاووس سیدامامی یکی از همان متهمان پرونده «جاسوسی فعالان محیط زیست» بوده است.

او در ادامه توضیح داده بود: «با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »