مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی: اجازه دخالت را نمی دهیم

امانوئل مکرون خواستار نظارت بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران شد

زیتون– رییس‌ جمهوری فرانسه در عین تاکید بر پایبندی به «برجام» خواستار آن شد تا برنامه موشک‌های بالستیک ایران «تحت نظارت بین‌المللی» قرار گیرد.

امانوئل مکرون٬ روز گذشته (۲۵ بهمن ماه) گفت که کشورش خواستار پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک، در پی توافق اتمی در تیر ماه ۱۳۹۴ است چراکه هیچ گزینه بهتری برای آن پیشنهاد نشده‌است.

اما از سوی دیگر، به گزارش رویترز او تاکید کرده که باید بر موضوع استفاده از موشک‌های ساخت ایران در کشورهای یمن و سوریه متمرکز شد، چراکه این موشک‌ها یک خطر و چالش امنیتی برای متحدان فرانسه به‌شمار می‌روند.

رییس جمهوری فرانسه در ادامه تاکید کرد: «ما مذاکراتی را، با طرف‌های منطقه‌ای و نیز اعضای دائم شورای امنیت آغاز کرده‌ایم، مانند آن‌چه در مورد توافق اتمی شکل گرفت، ولی آن را به کشورهای منطقه نیز گسترش داده‌ایم تا بتوانیم از ناامنی کاسته و در نهایت آن را ریشه‌کن کنیم.»

او افزود: «لازم است برنامه موشک‌های بالیستیک ایران زیر نظارت بین‌المللی قرار گیرد. این موضوع برای امنیت منطقه ضروری‌ست و ما به مکانیزمی از تحریم‌ها و سازوکار نظارتی برای آن، نیاز داریم.»

علی‌اکبر ولایتی٬‌ مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی٬ اما در مقابل تاکید دارد که «بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که درباره دیدار با رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا دیدار داشته٬ در شرح این دیدار گفت: «درباره سیاست ایران درخصوص موشک سوال کردند؛ گفتم موشک یک وسیله دفاعی است؛ هر کشور بر اساس اقتضائات خود سیستم دفاعی خود را انتخاب می کند.»

ولایتی تاکید کرد: «ما برای دفاع از کشورمان بر اساس مصالح ملی در مسیر تکامل یافتن این موشک ها عمل می کنیم و ربطی به کشورهای بیگانه ندارد و اجازه دخالت به دیگران را نمی دهیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی: اجازه دخالت را نمی دهیم

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »