سخنگوی شورای نگهبان احمدی‌نژاد را متهم به تلاش برای مهندسی انتخابات کرد

زیتون– عباسعلی کدخدایی٬‌ سخنگوی شورای نگهبان٬ در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی نژاد خطاب به مقام معظم رهبری، احمدی نژاد را به تلاش برای مهندسی انتخابات در سال ۸۸ متهم کرد.

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته بود « انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی» را به صورت «فوری و آزاد» برگزار کند. وی همچنین گفت برگزاری این دو انتخابات باید «بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب» باشد و یک «ضرورت فوری است.»

کدخدایی در یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش با عنوان «#برگی از #تاریخ!» به ذکر خاطره‌ای از نحوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم پرداخت. انتخاباتی پر مناقشه که نتیجه آن به ما‌ها اعتراضات مردمی و به حصر رفتن دو تن دیگر از معترضان انجامید.

سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه نوشت: «ظاهرا دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸ بعد از ظهر از دفتر رئیس جمهور وقت اطلاع دادند که آقای رئیس جمهور ساعت ۲۱:۳۰ منتظر شماست. تعجب کردم چون ارتباط و رفت و آمدی نداشتم. سوال کردم از دفتر ایشان بپرسند موضوع چیست؟ پاسخ این بود که برخی مسائل روز.»
به نوشته کدخدایی علیرغم شلوغی کارها، با مشورت دبیر محترم و در ساعت مقرر به دفتر او رفته است.

بر اساس ادعاهای سخنگوی شورای نگهبان محمود احمدی‌نژاد در آن جلسه «بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی کنید؟ _منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود_ گفتم هنوز شکایت ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم. قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.»

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: «اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست. البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است. یاد آوری این نکته ضروری است که این نظر از سوی سایر اعضا محترم شورا نه تنها مورد قبول واقع نگردید، بلکه مهلت قانونی رسیدگی به شکایات با موافقت رهبر معظم انقلاب تمدید هم شد.»
او در پایان این سوال را مطرح کرد که «حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »