دفاع وزیر علوم از اخراج اساتید دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد: استادی که خدشه‌ به دین وارد کند را تحمل نمی‌کنیم

زیتون– فرهاد رهبر٬ رییس دانشگاه آزاد٬ در واکنش به انتشار اخبار «اخراج اساتید» این دانشگاه گفت: «هر استادی که بخواهد خدشه ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند را لحظه ای تحمل نمی کنیم.»

فرهاد رهبر که صبح امروز در نشست معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد٬‌ سخنرانی داشت٬ اضافه کرد: «استاد سر کلاس می رود و هر اراجیفی می خواهد می گوید و اگر چیزی به او بگوییم بعد اعلام می شود وا اسلاما آزادی در خطر است.»

به گفته رییس دانشگاه آزاد٬‌ امروز با «شمشیر زبان» در کلاس های درس «اعتقادات دانشجویان را قلع و قمع می‌کند.»

به گزارش مهر او تاکید کرد: «با استفاده از بیان، هنر، پول، نمره، ایجاد شخصیت کاذب برای یک استاد و ایجاد کاریزمای واهی برای یک استاد قصد دارند اعتقادات و ایمان دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهند.»

خبر اخراج اساتید به تعبیر فرهاد رهبر «غیر همسو» از روز گذشته منتشر شد. از جمله صادق زیبا کلام.

روز گذشته صادق زیباکلام با اعلام خبر اخراجش از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد، تاکید کرد که از این دانشگاه به علت اعلام نکردن این موضوع به وی و مطرح نکردن دلیلی برای آن به وزارت کار شکایت خواهد کرد.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر اخراجش از دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: «من عضو پاره وقت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی به مدت ۱۰ سال بودم که اخیرا اخراج شدم و چیزی که جالب است این است که به من این موضوع را اعلام هم نکردند که اخراج شدم.»

برخی منابع خبری تعداد اساتید اخراج شده را میزان قابل توجی اعلام کرده‌اند.

امروز در حالی فرهاد رهبر از «عدم تحمل» برخی از استاتید در دانشگاه آزاد سخن گفت که دو روز پیش محمدصادق ضیایی٬‌ سخنگوی این مجموعه دانشگاهی گفته بود که براساس مصوبه هیات امنا و هیئت رییسه دانشگاه در هر استان که قابلیت اجرای طرح تعاون وجود داشته باشد با اساتیدی که مازاد بر نیاز واحدها باشند، ادامه همکاری صورت نمی گیرد.

او تاکید کرده بود براساس این طرح اساتیدی که به صورت نیمه وقت هستند و دو یا سه شغل دارند در مسیر انفکاک قرار داده می شوند.

منصور غلامی٬‌ وزیر علوم اما در گفت‌وگویی با روزنامه ایران که امروز به چاپ رسیده است٬‌ در دفاع از مجموعه دانشگاه آزاد گفته بود: «گزارش این موضوع به ما هم رسیده و این مسأله را بررسی کردیم. دانشگاه آزاد دوره‌ای طولانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی به شکل‌های مختلف برای اداره کلاس‌هایش استفاده می‌کرد، حتی برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی وقت‌های اداری‌شان را در دانشگاه آزاد می‌گذراندند. در سال‌های اخیر هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه آزاد به این موضوع حساس شدند که در ساعت اداری نباید اعضای هیأت علمی که استخدام دولت هستند در دانشگاه آزاد باشند، اما برای ساعت غیر اداری منعی وجود ندارد.»

او با تاکید بر اینکه این «موضوع سیاسی نیست»، تصریح کرد: «دانشگاه آزاد هم با توجه به اینکه باید رشته‌ها و امکاناتش را گسترش می‌داد، موظف بود اعضای هیأت علمی جوان را معرفی کند، ما نمی‌توانستیم اعضای هیأت علمی دولتی را از آنها قبول کنیم. برای همین آنها مجبور شدند و برخی استادانی که با آنها کار می‌کردند را تعدیل کنند. این یک بخش طبیعی بوده است.»

پیشتر علی‌اکبر ولایتی٬ رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد٬‌ ضرب العجلی برای اخراج یک استاد در این مجموعه دانشگاهی صادر کرده بود؛ اتهام این استاد دانشگاه «هتاکی به پیامبر اسلام» اعلام شده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دفاع وزیر علوم از اخراج اساتید دانشگاه آزاد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »