محمد راجی شبانه دفن شد

زیتون– محمد راجی٬ از دراویش گنابادی که در دوران بازداشت درگذشت٬ شبانه دفن شد.

وب‌سایت مجذوبان نور خبر داد که این زندانی در گذشته شب پیش توسط تعداد اندکی از خانواده و با حضور نیروهای امنیتی-انتظامی در شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.

این درحالی‌ست که مسئولان به وعده‌ی خود برای آزادی پسر محمد راجی (محمدعلی راجی) که او نیز از بازداشتی‌های حوادث گلستان هفتم است عمل نکردند.

به گفته‌ خانواده‌ این زندانی سیاسی٬ حتی با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی نیز به پسر آقای راجی، برای شرکت در مراسم کفن و دفن پدرش، مرخصی نداده‌اند.

روز گذشته خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضائیه٬ امروز در گزارشی به نقل از «یک فرد مطلع» نوشت که محمد راجی «در شب حادثه در همان خیابان پاسداران در درگیری مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد، اما فوت کرده است.»

«زیتون» اول اسفندماه امسال خبر داده بود که سه تن از دراویش گنابادی٬ به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان لبافی‌نژاد درگذشتند.

به گزارش «زیتون» شب گذشته نیروی انتظامی به همراهی گارد ضد شورش سه تن از دارویش گنابادی را که در درگیری‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران با شلیک گلوله به شدت مصدوم شده بودند٬ به بیمارستان لبافی‌نژاد انتقال دادند.

فرد مطلعی در این بیمارستان به «زیتون» گفت که پیش از انتقال دراویش مصدوم٬ اورژانس بیمارستان لبافی‌نژاد به حالت قرنطینه در آمده و نیروهای امنیتی تنها به گروه بحران بیمارستان اجازه ورود به بخش اورژانس را داده‌اند.

گروه بحران در هر بیمارستان متشکل از سوپروایزر ارشد٬ رییس بیمارستان٬ یک جراح داخلی و یک مختصص بیهوشی است؛ به همراه تنها دو پرستار.

این پرستار در گفت‌وگو با «زیتون» تایید کرد که هر سه درویش مجروح شب گذشته در بیمارستان در گذشته و به سردخانه منتقل شده‌اند.

او در ادامه تایید کرد هر سه درویش انتقال یافته به این بیمارستان از ناحیه نیم تنه بالایی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

روز گذشته خبر درگذشت محمد راجی، یکی از دراویش گنابادی بازداشت شده «در اثر ضربات وارده در حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس» منتشر شد.

وب‌سایت مجذوبان نور٬ نزدیک به دراویش گنابادی٬ اعلام کرد که محمد راجی یکی از دراویشی بود که طی درگیری‌های اول اسفند ماه در خیابان گلستان هفتم پاسداران تهران بازداشت شد و در بازداشت‌گاه شاپور تهران کشته شده اشت.

این وب‌سایت به نقل از خانواده این درویش درگذشته نوشته بود که مأموران اداره آگاهی شاهپور تهران روزگذشته (شنبه) از آنها خواسته‌اند تا «برای شناسایی» زندانی به همراه عکس و مدارک او به اداره آگاهی بروند.

صبح روز گذشته (یکشنبه ۱۳ اسفند)، خانواده این درویش به اداره آگاهی رفته‌اند و ماموران ابتدا به آنها گفته‌اند که محمد راجی در کما است. اما بعد از چند ساعت با تلفن درگذشت او را به خانواده‌اش اطلاع داده‌اند.

بعد از مراجعه حضوری خانواده، پلیس به آنها گفته است که محمد راجی در اثر ضربات وارده هنگام بازجویی جان خود را از دست داده است.

محمد راجی از زمان بازداشت هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.

سایت مجذوبان نور محمد راجی را از فرماندهان سابق سپاه پاسداران معرفی کرده که در زمان جنگ ایران و عراق فرماندهی چند گردان سپاه در کردستان را به عهده داشته و در جنگ دچار معلولیت شده است.

یکی از پسران او به نام محمدعلی راجی هم که در حوادث خیابان گلستان هفتم پاسداران بازداشت شده بود، در زندان فشافویه بازداشت است.

پیشتر محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگو و معاول اول قوه قضاییه٬ اعلام کرده بود که یک نفر دیگر از دراویش نیز طی درگیری‌های اسفندماه امسال در خیابان گلستان هفتم پاسداران کشته شده است.

جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ نیز صبح امروز مرگ یکی از دروایش در بازداشت را تکذیب کرده و گفت که او در جریان درگیری در خیابان پاسداران کشته شده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »