توضیح بهزیستی در مورد تخریب خانه معلولین در ارومیه

زیتون– روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده تخریب خانه خانواده‌ای دارای ۳ معلول در ارومیه بود.

خانه‌ای که به گفته شهردار ارومیه بدون مجوز ساخته شده بود.

محمد حضرت‌پور٬ شهردار ارومیه پس از انتشار عکس‌ فرزندان این خانواده بر روی خرابه خانه سابقشان به جماران گفته بود: «هرچند کار مامورین در چارچوب انجام وظایفشان بود اما میتوانستند با سعه صدر اقدام و خانواده محترم را برای اخذ مجوز به شهرداری مربوطه هدایت نمایند.»

ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت پیوسته و مجلس نیز آن را تصویب و لازم‌ الاجرا کرده است. یکی از اصول‌اش هم تضمین کیفیت مسکن و…افراد دارای معلولیت وخانواده‌هایشان است.

سعید فریور٬ رییس بهزیستی ارومیه٬ اما در خصوص این عکس و حواشی‌ آن توضیح داد که سازمان بهزیستی شهرستان ارومیه پیشتر کمکی ۶۰ میلیون تومانی بلاعوض به این خانواده کرده بود و این خانواده با این پول یک واحد آپارتمان خریداری کرده بودند، اما بعد از مدتی این خانه را به فروش رسانده اند.

به گفته فریور این خانواده پس از فروش آپارتمان، زمینی را خریداری کرده و قصد داشتند در این زمین ساخت و ساز انجام دهند که روز گذشته ماموران شهرداری مانع از این ساخت و ساز غیر مجاز شدند.

او در رابطه با حضور اعضای معلول خانواده زمان تخریب در محل نیز توضیح داد: «روز گذشته زمانی که نیرو‌های شهرداری در حال تخریب بنا بودند، این معلولان در محل حضور یافته و این تصاویر پس از آن منتشر شد.»

رییس بهزیستی شهرستان ارومیه با تاکید بر اینکه ۳ معلولی که در تصاویر حضور داشته اند در خانه زندگی نمی‌کرده اند افزود: «محل زندگی این ۳ معلول در منطقه ساخت و ساز شده نبوده و آن‌ها در خانه پسر بزرگ خانواده که معلولیت خفیف ذهنی دارد زندگی می‌کرده اند.»

فریور در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی به وضعیت زندگی ۳ معلول ارومیه‌ای گفت: «شب گذشته وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی دستور دادند که در کمترین زمان ممکن به وضعیت این ۳ معلول رسیدگی شود و پس از آن در محل حاضر شده و تا ساعت ۳ بامداد رسیدگی به وضعیت این خانواده در دستور کار قرار داشت. »

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »