مرگ یک زندانی دیگر در دوران بازداشت

زیتون– طالب بساطی٬ در زندان در گذشت.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از منابع آگاه نوشت که از اداره اطلاعات ایلام به طالب بساطی اطلاع داد که فرزندشان در زندان جان باخته واز آنها خواست برای تحویل جنازه مراجعه کنند.

بساطی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه ایلام بود٬ دی ماه امسال به اتهام «ارتباط با گروههای مخالف کرد» بازداشت شده بود. او پنجمین بازداشتی است که طی دو ماه اخیر در زندان در گذشته است.

به گفته این منبع بی‌بی‌سی در گواهی فوت این دانشجوی بازداشتی ذکر شده که وی به دلیل «ترومای مغزی» در گذشته است.

کاووس سیدامامی٬ سینا قنبری، وحید حیدری و محسن عادلی از جمله بازداشت شدگانی بودند که خبر درگذشت ایشان بر اثر «خودکشی» در زندان٬ طی ماه‌های گذشته مطرح شده بود.

کاووس سیدامامی استاد جامعه شناسی دانشگاه و فعال محیط زیست٬ دو هفته پس از بازداشت در زندان در گذشت. مسئولین قوه قضاییه مرگ او را در اثر خودکشی اعلام کردند.

سینا قنبری٬ وحید حیدری و محسن عادلی نیز از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه گذشته بودند که بازداشت و به ترتیب در زندان اوین٬‌ بازداشت اراک و زندان دزفول٬‌ خبر مرگشان تحت عنوان «خودکشی» منتشر شد.

پس از انتشار خبر درگذشت بازداشت شدگان حوادث سراسری کمیته‌ای از نمایندگان مجلس خواستار نظارت بر وضعیت زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های کشور شده بودند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »