بن سلمان: جمهوری اسلامی دشمن مشترک عربستان و اسرائیل

زیتون– محمد بن سلمان٬ ولیعهد عربستان سعودی٬ در مصاحبه با نشریه تایم، ایران را دشمن مشترک ریاض و تل‌آویو توصیف کرده و گفت می‌توانند با اسرائیل در زمینه‌های بسیاری همکاری داشته باشند.

 

او پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی آتلانتیک، از «حق اسرائیلی‌ها و فلسطینیان برای زندگی در کشورهایشان» سخن گفته و حکومت ایران را مسئول بی‌ثباتی و افراطگرایی در منطقه قلمداد کرده بود.

بن سلمان در مصاحبه جدید خود از چشم‌انداز همکاری احتمالی با اسرائیل، برای مبارزه با «دشمن مشترک» گفته است.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین ادامه داده است: «به نظر می‌رسد که به طور بالقوه حوزه‌های بسیاری برای همکاری‌های اقتصادی وجود دارد.»

او در ادامه تاکید کرده که عربستان نمی‌تواند «بدون حل مساله صلح با فلسطینی‌ها با اسرائیل رابطه داشته باشد، چرا که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها “هر دو حق دارند در کنار هم زندگی کنند.»

پادشاه عربستان پیشتر به سخنان ولیعهدش در خصوص «حق مشترک فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها» برای زندگی در سرزمین‌های خودشان؛ واکنش نشان داده بود.

ولیعهد عربستان پیشبینی کرده است که کشورش در آینده رابطه «عادی و خوبی» با اسرائیلی داشته باشد و چنین رابطه‌ای به نفع همه خواهد بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »