نجفی شهردار ماند

زیتون– اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با استعفای نجفی به عنوان شهردار تهران مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا از بیست عضو شورای شهر تهران تنها چهار عضو با استعفای نجفی موافقت کرده و ۱۶ عضو مخالف بودند.

محمدعلی نجفی شهردار تهران، بعد از هفت ماه اداره شهر، اسفندماه سال گذشته٬ استعفای کتبی خود را به شورای شهر داده بود.

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر به دفاع از خود پرداخت. نجفی با این ادعا که کارنامه این مدت شهرداری قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، از کارشکنی‌های صورت گرفته طی مدت اخیر گلایه کرد.

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح دلایل استعفای خود پرداخت و افزود: «مسئله‌ای که موجب طرح این استعفا شد خارج از اداره من و مبتنی بر تقدیر الهی بود به شکلی که یک ماه قبل بر اساس اعلام پزشکان من مبتلا به بیماری شدم که هم مرحله درمان آن سخت است و هم پس از آن دوره‌ای طویل و طولانی را به همراه دارد. لذا استعفای خود را به شورای شهر تهران ارائه کردم.»

او افزود: «البته افرادی که از روز اول پیش بینی پیغمبرگونه‌ای برای استیضاح و رفتن من داشتند، خیلی از این رفتن ابراز خوشحالی نکنند. چرا که در آن زمان این افراد عنوان می‌کردند که نجفی مریض است و نمی‌تواند در این مسئولیت بماند. در حالیکه در آن زمان مریض نبودم و اصلا بیماری قلب من مطرح نبود و بیماری که امروز به خاطر آن استعفا داده‌ام مسئله‌ای‌است که ظرف یک ماه گذشته عارض شده و من از آن مطلع شده‌ام.»

شهردار تهران ادامه داد: «بی تردید درمان من برای این بیماری بخش عمده‌ای از انرژی من را می‌گیرد و برای رتق و فتق امور شهرداری انرژی باقی نمی‌گذارد. لذا از اعضای شورا درخواست می‌کنم که اجازه دهند این بار را بر دوش برادر یا خواهر دیگری بگذارند.»

به گفته نجفی حفظ این مسئولیت با این بیماری خیانتی است بر امانتی که مردم به شورا سپرده‌اند و آنها نیز بخش اعظمی از آن را بر دوش او گذاشته‌اند. او در ادامه درخواست کرد موضوع استعفایش را به مسائل سیاسی و محیطی و اطراف آن ارتباط ندهند.

محسن هاشمی٬ رییس شورای شهر تهران٬ پس از اتمام سخنان نجفی٬ به دفاع از عملکرد شهردار و شورای شهر تهران پرداخت

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »