کره شمالی سایت آزمایش‌های هسته‌ای را تعطیل کرد

زیتون– محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران٬ یک روز پس از کره شمالی، اعلام کرد که آزمایش‌های هسته ای و موشک‌های دوربرد را متوقف کرده است و قصد دارد سایت آزمایش هسته ای خود را نیز تعطیل کند٬ جهان را به از سر گیری فعالیت‌های هسته‌ای تهدید کرد.

ظریف هشدار داده است در صورت خروج دولت آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، کشورش آماده است تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد. 

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا گفته است ایران خود را برای چند گزینه‌ آماده کرده است. به گفته وزیر امور خارجه ایران یکی از این گزینه‌ها، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای با «سرعتی بیشتر» خواهد بود.

مشروح این مصاحبه فردا یکشنبه از این شبکه پخش خواهد شد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا باید به زودی در باره توافق هسته‌ای با ایران تصمیم بگیرد. او که از منتقدان برجام است خاطرنشان کرده اگر ایرادهایی که به این توافق دارد، برطرف نشوند، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

در همین رابطه رییس جمهوری آمریکا از تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی برای تعلیق تمامی آزمایش های هسته ای و موشکی آن کشور استقبال کرد.

شب گذشته خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «کیم جونگ اون روز شنبه اول اردیبهشت در بیانیه ای اعلام کرده است که پیونگ یانگ دیگر نیازی به آزمایش هسته‌ای و موشک های بالیستیک ندارد. چرا که کشور به توانایی تولید سلاح هسته ای دست یافته است.»

پیونگ یانگ علاوه بر تعلیق تمامی آزمایش های هسته ای و موشکی خود، یک سایت اصلی مربوط به آزمایش هسته ای در شمال آن کشور را نیز می بندد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »