بازداشت یک شهروند دوتابعیتی دیگر

زیتون– عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن و فعال شناخته‌شده ضدجنگ٬ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده است.

کمپین حقوق بشر خبر داد که این استاد دانشگاه از ۲۶ فروردین امسال در بازداشت به سر می‌برد.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که عباس عدالت، استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن برای شرکت در یک کارگاه آموزشی به تهران سفر کرده بود.

خانواده عدالت تایید کرده‌اند که او ده روز پیش در منزل بستگان خود دستگیر شده و به زندان اوین انتقال داده شده است.

هنگام بازداشت، ماموران امنیتی، به منزل آقای عدالت در تهران حمله کرده و اموال او را شامل کامپیوتر، سی‌دی‌ها و یادداشت‌هایش مصادره کردند.

کمپین حقوق بشر نوشت با وجود آنکه خانواده عدالت وثیقه لازم برای آزادی او را در تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۹۷ فراهم کردند، اما دادگاه انقلاب تهران ادعا کرد که مشکلی در مدارک و دستورهای لازم وجود دارد و خانواده باید در چهارم اردیبهشت، سه‌شنبه، مراجعه کنند. با این حال او تا امروز پنجم اردیبهشت همچنان در بازداشت بوده است.

عباس عدالت استاد ریاضیات و علوم کامپیوتر درامپریال کالج لندن و استاد معین دانشگاه صنعتی شریف است. او همچنین بنیان‌گذار بنیاد دانش و هنر است. او در سال ۲۰۰۵ کارزار ضد تحریم و حمله نظامی علیه ایران CASMII را با هدف مقابله با تحریم و حمله نظامی علیه ایران تأسیس نمود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »