وزیر خارجه آمریکا اتهامات نتانیاهو را وارد دانست

زیتون– مایک پومپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا در پی اظهارات روز گذشته نخست وزیر اسرائیل رهبران جمهوری اسلامی را به دروغگویی متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر اسرائیل٬ شب گذشته طی برنامه‌ای از پیش اعلام شده٬ مدعی شد که جمهوری اسلامی به دنبال برنامه ساخت سلاح هسته‌ای هست.

او روز گذشته (دوشنبه) با حضور در وزارت دفاع این کشور، آنچه را که «اسناد و مدارک» پیشرفت محرمانه هسته‌ای ایران و «فریب جهانیان» از سوی تهران نامید، در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

پومپئو در واکنش به سخنان شب گذشته نتانیاهو اعلام کرد که این مدارک نشان می‌دهد که حکومت ایران به مردم این کشور دروغ گفته است.

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که در حالیکه وجود پروژه عماد – طرح جمهوری اسلامی برای ساخت تسلیحات اتمی – از مدتها قبل دانسته شده بود اما مدارکی که اسرائیلی‌ها به دست آورده‌اند جزئیات بیشتری را در این مورد در اختیار مقامات غربی قرار می‌دهد. او گفت که در ملاقات روز یکشنبه با نخست وزیر اسرائیل، از وجود این مدارک مطلع شده بود.

پیشتر کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که این اطلاعات را به دقت بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نیز به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره «اسناد و مدارک» پیشرفت محرمانه هسته‌ای ایران و «فریب جهانیان» از سوی تهران، واکنش نشان داده است.

وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود نوشت: «رییس‌جمهور ترامپ در راستای از بین بردن توافق (هسته ای با ایران) فوری به سراغ ادعاهای قدیمی‌ رفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این آنها را مورد بررسی قرار داده است.»

در همین زمینه، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران٬ نیز اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «تئاتری» برای تحت تاثیرقرار دادن دونالد ترامپ نامید و گفت که آمریکا٬ اسرائیل و عربستان از توافقنامه برجام٬ «ناراحت» هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »