زهرا رهنورد: حکم رفع حصرم ابلاغ نشده است

زیتون– زهرا رهنورد٬ یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز»٬ خبر رفع حصرش را تکذیب کرد.

صبح روز گذشته خبر رفع حصر زهرا رهنورد با حکم شورای عالی امنیت ملی به نقل از یک نماینده منتشر شد.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس در گفتگویی با ایلنا از رفع حصر زهرا رهنورد، یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» خبر داده بود.

به گفته این نماینده مجلس «حکم رفع حصر خانم رهنورد را شورای عالی امنیت ملی صادر کرده است و ابلاغ این حکم به ایشان صحت دارد.»

اسماعیل دوستی٬ دیگر نماینده مجلس٬ نیز این خبر را تایید کرد.

زهرا رهنورد امروز در ملاقات با فرزندانش ضمن تکذیب هر گونه ابلاغی به وی برای آزادی و رفع حصر گفت: «تنها چند روز پیش ماموری ضمن تاکید برعدم آزادی از «حق تردد محدود» با قید و بندهای زیاد گفته بود که توسط ایشان رد شده بود.»

به گزارش وب‌سایت کلمه، این رهبر در حصر جبنش سبز در ملاقات امروز توضیح داد: «چند روز پیش ماموران وزارت اطلاعات با حضور در محل حصر به من اطلاع دادند که شما می توانید به خانه فرزندان و فامیل و به مشهد بروید. من پرسیدم به دانشگاه و یا مراکز مشابه چطور و آیا می‌توانم فعالیتهای هنری، سیاسی و اجتماعی یک شهروند آزاد را داشته باشم؟ مامور گفت: خیر. شما فقط می توانید تردد محدود داشته باشید وشما آزاد نشده‌اید. من اینک اعلام میکنم رفع حصری اعلام نشده و فقط همین حق رفت و آمد محدود با اطلاع است.»

زهرا رهنورد در ادامه تاکید کرد: «حالا که رفع حصر نه به صورت شفاهی و نه کتبی به من اعلام نشده و من آزاد نشده‌ام اما اگر روزی بنا بر رفع حصر هم باشد همچنان که در آغاز حصر به هر سه ما بطور یکسان اعلام شد، من رفع حصر خود را بدون رفع حصر موسوی و کروبی نخواهم پذیرفت.»

او درباره حق تردد محدود نیز گفت: «با این همه قید و بند موردی وجود ندارد که من از این حق تردد استفاده کنم. من درخواست از کسی ندارم و همان زن آزادیخواه و منتقد بوده وهستم. فقط خواستار عدالت و رفاه برای ملت، رفع تبعیض های وارد بر زنان و آزادی زندانیان سیاسی و بخصوص ازادی زنان زندانی هستم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »