دفاع رییس قوه قضاییه از تصمیم بازپرس دادسرا برای فیلتر تلگرام

زیتون– صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه٬ از تصمیم بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه برای مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام دفاع کرد و مدعی شد که این اقدام برای «احقاق حقوق مردم» است و نه «تضییع حقوق» آنان.

دهم اردیبهشت ماه بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.

بیش از چهل میلیون نفر در ایران کاربر شبکه پیام رسان تلگرام هستند.

رییس قوه قضاییه٬ امروز (دوشنبه) ضمن دفاع از اقدام این بازپرس قضایی، افزود: «اینکه گفته می‌شود چرا دستگاه قضایی به موضوع تلگرام ورود پیدا کرده استدلال نابجایی است.»

او مخالفت‌ها با دستور مسدودسازی تلگرام را «توهین» به قوه قضاییه دانسته و مدعی شده که «هزاران شکایت از تلگرام شده بود و ورود به این موضوع از وظایف ذاتی ما بود.»

صادق لاریجانی پیام‌رسان تلگرام را «بستری امن برای مجرمین» توصیف کرد که به گفته او، افراد «با نقاب و بدون هراس از شناسایی شدن دست به هر اقدام مجرمانه‌ای از جرایم مالی نظیر کلاهبرداری گرفته تا جرایم علیه حیثیت اشخاص و اقدامات تروریستی» می‌زنند.

او ادامه داد: «آیا عقل و منطق می‌پذیرد که یک نفر ضمن ارائه برخی خدمات در یک فضای فیزیکی و واقعی، آن محل را بستری امن برای مجرمان کند؟ فضای مجازی نیز دقیقاً همین وضعیت را دارد.»

درحالی رییس قوه قضاییه بر قانونی بودن این تصیمیم زیر مجموعه‌اش پای فشرد که روز گذشته هفت وکیل دادگستری از بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام شکایت کردند.

این شکایت با عنوان «سلب آزادی شخصی افراد ملت و محروم کردن آنها از حقوق مقرر در قانون اساسی به موجب صدور دستور کلی و خارج از صلاحیت بازپرس» انجام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بله ! نباید فساد و خیانت و جنایت های گسترده و روبه گسترش بیشتر، افشا شود، نباید مردم بفهمند که رهبر و دارودسته اش با این کشور و ملت چه میکنند.
    فیلترکردن و سانسور و سرکوب انتقادکنندگان بزرگترین نشانه و دلیل فساد و خیانتهای فراوان است. قدرتهای شرقی و شما که با هم هستید قدرتهای غربی هم که از بسیاری کارهای شما باخبرند. میماند مردم ایران که نباید باخبر شوند.
    ولی این دوره هم میگذرد و شما را هم خواهیم دید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »