استقبال تندروهای داخلی از اقدام ترامپ

زیتون– سخنرانی شب گذشته ترامپ٬ برای خروج آمریکا از برجام٬ مورد استقبال «تندروهای» داخلی قرار گرفت.

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه٬ خروج آمریکا از برجام را تبریک گفت.

به گفته جعفری این اتفاق جدیدی نیست و «تاثیر تعیین کننده‌ای در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد، نخواهد داشت.»

او در ادامه تاکید کرد که  خروج امریکا از برجام نشان داد موضوع «غنی سازی هسته‌ای بهانه‌ای» بود و مسئله اصلی ‌آنها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری ایران بر منطقه است. امروز ایران در مقابل زورگویی دشمنان و همچنین در مقابله با جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است وهمین ایستادگی آنها را از پای در می آورد.

محمد باقری٬ رییس ستاد کل نیروهای مسلح٬ نیز مدعی شد که برجام از ابتدا مطلوب ملت ایران نبود و ملت ایران با بزرگواری آن را پذیرفت.

او با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: «با نظامی مواجهیم که حتی در امضای خود در برجام پایدار نماند؛ برجام مطلوب ملت ایران  و آن چیزی نبود که ما آن را بپسندیم اما برای اتمام حجت با جهان ایران با کرامت و بزرگواری  برجام را پذیرفت. اما آن کشور استکباری به امضای خود در برجام نیز پایدار نماند.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: «با این کار از یک سو همه جهانیان فهمیدند که حق کجاست و باطل کدام است و از سوی دیگر یکبار دیگر در داخل مشاهده کردیم که اگر می خواهیم سربلند باشیم ، پایدار بمانیم و در برابر طوفان‌ها ایستادگی کنیم باید روی پای خود بایستیم و به برجام و امثال آن اتکا نکنیم.»

روزنامه کیهان که از زمان روی کار آمدن ترامپ تقریبا هر هفته پیش بینی می کرد که امریکا از برجام خارج نخواهد نشد، در برابر این پیش بینی غلطش سکوت کرد.

«حسین شریعتمداری» ، در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام، در روزنامه «کیهان» نوشت:

یادآوری این ماجرا به یقین برای برخی از دوستان تلخ و ناگوار است. دوستانی که علی‌رغم هشدار‌های پی‌در‌پی دلسوزان، به آمریکا اعتماد کرده و امتیازات فراوانی را بر سر این اعتماد بی‌جا، به دشمن تابلو‌دار مردم این مرز و بوم واگذار کرده بودند، اما یادآوری این نکته از آن جهت ضروری است که شاید- فقط شاید- برای این دوستان عبرت‌انگیز و درس‌آموز باشد.

امروز چندتن از نمایندگان مجلس نیز در صحن علنی اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا و متن برجام کردند.

کوهکن نماینده مردم لنجان اولین نماینده ای بود که با در دست داشتن برجام بعد از تلاوت قرآن در جایگاه ناطقان قرار گرفت و بلافاصله ذوالنور نماینده مردم قم هم همراه با دست در داشتن پرچم آ‌مریکا و برجام به وی پیوست.

دیگر نمایندگان هم از جمله احسان قاضی‌زاده هاشمی، ابطحی، دهقانی، حسن نژاد، پورمختار، قاضی پور، گودرزی، سلیمی، پاپی‌زاده، خدابخشی و… هم به جایگاه ناطقان وارد شدند و در این میان برجام و پرچم آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا و برجام را آتش زدیم، آن را به آتش کشیدند.

همزمان با سوختن برجام و پرچم آمریکا نمایندگان مدام شعار می‌دادند برجام را آتش زدیم و دیگر نمایندگان حاضر در صحن شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »