حمله اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه

زیتون– ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که شب گذشته به اهدافی در سوریه حمله کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش این کشور که نسخه‌ای از آن در حساب کاربری توییترش نیز منتشر شده آمده است که اهداف مورد حمله «متعلق به نیروی قدس [سپاه پاسداران] ایران» هستند.

این حملات پس از آن صورت گرفته که اسرائیل گفت نیروهای وابسته به سپاه در سوریه، حدود ۲۰ راکت به سمت مواضعش در بلندی‌های جولان شلیک کرده‌اند.

اسرائیل سپاه قدس ایران و فرمانده آن قاسم سلیمانی را متهم کرده که ۲۰ موشک به سوی مواضع اسرائیل در اراضی اشغالی جولان شلیک کرده است. به دنبال این ادعا، ارتش اسرائیل گفت که به پایگاه‌های ایران در خاک سوریه حمله کرده و به سوریه هشدار داده که در مقابل اقدامی انجام ندهد.

سوریه گفته حملات موشکی کار ارتش این کشور بوده و به تلافی حملات اسرائیل انجام شده است. منابع خبری سوریه تأیید کرده‌اند که یک انبار تسلیحاتی، سیستم رادار و گردان‌های نظامی هدف قرار گرفته است.

در این بیانیه ارتش اسرائیل تاکید شده که «جنگنده‌های نیروی دفاعی اسرائیل، به ده‌ها هدف متعلق به نیروی قدس ایران در سوریه حمله کردند.»

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی این نیروی نظامی در ادامه افزوده است «حملات امشب واکنشی بود به پرتاب راکت‌های نیروی قدس به مواضع نیروی دفاعی اسرائیل در بلندی‌های جولان. گزارشی از زخمی‌ها یا آسیب‌های احتمالی از حمله ایرانی‌ها منتشر نشده است و موشک‌ها به جایی در اسرائیل برخورد نکرده‌اند.»

ارتش اسرائیل می‌گوید «حمله» به بلندی‌های جولان، «نشانه دیگری از نیت ایران برای گسترش حضور خود در سوریه و تهدیدهای ناشی از آن علیه اسرائیل و ثبات منطقه است.»

منابع نزدیک به ارتش اسرائیل ادعا کردن در جریان حملات موشکی و هوایی دیشب اسرائیل به سوریه بیش از ۵۰ هدف را در خاک سوریه مورد حمله قرار دادن و تمامی زیر ساخت های سپاه پاسداران ایران را در این کشور از بین برده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »