تکذیب نماینده مجلس خبرگان رهبری

بیانیه مجلس خبرگان رهبر: رییس جمهوری بابت برجام عذرخواهی کند

زیتون– مجلس خبرگان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از رییس جمهوری٬ حسن روحانی٬ خواست «صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارت‌های وارد آمده در برجام» که به گفته این نهاد،‌ به خاطر «رعایت نکردن خطوط قرمز ترسیمی» ‌از سوی رهبر جمهوری اسلامی پدید آمد، از مردم عذرخواهی کند.

در این اطلاعیه که با امضای احمد جنتی، رییس این نهاد منتشر شده، همچنین آمده «آیت الله علی خامنه ای قبلا تأکید کرده بود که به نتیجه مذاکرات اتمی خوش‌ بین نیست و صرفاً به دلیل اصرار دولت با برجام موافقت کرده است.»

در ادامه بیانیه مجلس خبرگان با انتقاد از سیاست‌های کشورهای اروپایی خواسته برای جلوگیری از آنچه «اتلاف فرصت توسط دشمن» نامید، تضمین‌های جدی و محکمی برای ماندن در برجام گرفته شود. حسن روحانی روز یکشنبه تاکید کرد درصورتی‌که روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان به تعهدات خود عمل کنند و به ایران تضمین دهند که منافع ایران با ادامه برجام تضمین می‌شود، این توافق باقی می‌ماند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، سه شنبه گذشته خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و گفت که تحریم های تعلیق شده علیه ایران دوباره اعمال خواهند شد.

با این حال ساعتی پس از انتشار این بیانیه هاشم زاده هریسی، یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری٬ تاکید کرد که این بیاینه رسمی نیست و به نام مجلس خبرگان نیست بلکه بیانیه عده ای از نمایندگان مجلس خبرگان است.

او با تاکید بر اینکه این بیانیه نمی تواند «نظر خبرگان» باشد تاکید کرد که باید اسم تعداد افرادی که آن را امضا کرده اند مشخص شود.

طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری تنها مسئولیت تعیین ولی فقیه و نظارت بر او را برعهده دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تکذیب نماینده مجلس خبرگان رهبری

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »