صدور قرار کفالت برای معلمان بازداشتی

زیتون– جعفر ابراهیمی٬ بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان سراسر ایران٬ خبر داد که برای معلمان بازدشت شده قرار کفالت صادر شده است.

به گفته ابراهیمی برای هشت معلم بازداشتی وثیقه صادر شده بود اما اکنون این وثیقه ها به قرار کفالت تبدیل شده است.

پیشتر «زیتون» خبر داده بود که تجمع معلمان سراسر کشور که در اعتراض به پولی سازی و خصوصی سازی آموزش تجمع سراسری برگزار شده بود٬ به خشونت کشیده شد.

این تجمع همزمان در تهران٬ شیراز٬ کرج٬ کازرون٬ سقز٬ مریوان و…. برگزار شده بود.

عالیه اقدام‌دوست، محمد حبیبی، رسول بداقی، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، حسین غلامی، جواد ذوالنوری از پنجشنبه گذشته تاکنون در بازداشت هستند.

جعفر ابراهیمی در گفت‌وگو با وبسایت «جامعه نو»‌ ابراز امیدواری کرده، معلمان بازداشت‌شده در تجمع هفته گذشته در تهران به زودی آزاد شوند.

بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان سراسر ایران٬ با اشاره به وضعیت محمد حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران نیز گفت، این فعال حقوق صنفی معلمان در تماس تلفنی روز یکشنبه با همسرش اعلام کرده، وضعیت جسمی‌اش خوب است و قرار شده خانواده‌اش برای پیگیری وضعیتش به مراجع مربوط مراجعه کنند.

پیش از این، کمیته دفاع از محمد حبیبى،‌ وضعیت جسمانی او را در زندان «نامساعد و بحرانی» توصیف کرده و به مسئولان در مورد حفظ جان او و بقیه معلمان زندانی هشدار داده بود.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »