حسن روحانی: به جای انتقاد از دولت٬ منتقد آمریکا باشید

زیتون– حسن روحانی، رییس‌جمهوری٬ با گلایه از منتقدان داخلی گفت که نوک شمشیر حملات آنها باید به سوی آمریکا باشد که از برجام خارج شده است نه دولت ایران.

رییس‌جمهوری خطاب به گروه‌های «تندرو و کندرو» گفت که در ایران «دودستگی» درست نکنند و در مقابل آمریکا همه متحد باشند: «امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم.»

هفته گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که این کشور از توافق برجام خارج می‌شود و تحریم علیه ایران بازگردانده می شوند.

پس از آن چند نماینده نزدیک به جبهه پایداری پرچم آمریکا و متن برجام را در مجلس به آتش کشیدند و بیانیه‌ای در تخطئه حسن روحانی توسط شورای نگهبان منتشر شد.

روز یکشنبه مجلس خبرگان در بیانیه‌ای از رییس جمهوری٬ حسن روحانی٬ خواست «صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارت‌های وارد آمده در برجام» که به گفته این نهاد،‌ به خاطر «رعایت نکردن خطوط قرمز ترسیمی» ‌از سوی رهبر جمهوری اسلامی پدید آمد، از مردم عذرخواهی کند.

در این اطلاعیه که با امضای احمد جنتی، رییس این نهاد منتشر شده، همچنین آمده «آیت الله علی خامنه ای قبلا تأکید کرده بود که به نتیجه مذاکرات اتمی خوش‌ بین نیست و صرفاً به دلیل اصرار دولت با برجام موافقت کرده است.»

یک روز پس از آن هیئت دولت در واکنش به بیانیه مجلس خبرگان٬ از افرادی که به جای پوزش از «مواضع» گذشته خود، «طلبکار» هستند، انتقاد کرد.

حسن روحانی امروز نیز خطاب به منتقدانش تاکید کرد که اگر «عجله» می‌کرد و از برجام خارج می‌شد، مردم، کشورهای اروپایی و چین و روسیه از این تصمیم انتقاد می‌کردند.

حسن روحانی افزود که ترامپ کارت اول خود را روی میز آورد، اما در کارت دوم اشتباه محاسباتی داشت. بعد از اعلام نظام جمهوری اسلامی ایران، اینها ماندند که دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان چرا نتوانستند اطلاعات درست را ارایه کند چرا که براساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان جمهوری اسلامی ایران پس از خارج شدن آمریکا از توافق برجام یا همان ساعت و یا صبح فردا از این توافق خارج می‌شود لذا امروز همه نقشه‌های آمریکا بهم ریخته است.”

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »