کازرون در خون

زیتون– از نیمه شب گذشته اخباری مبنی بر به خشونت کشیده شدن تجمع اعتراضی مردم کازرون منتشر شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی شامگاه چهارشنبه تجمعی در مقابل نیروی انتظامی برگزار شد اما این تجمع با تیراندازی نیروهای انتظامی به درگیری کشیده شد.

در حالی که فعالان شبکه‌های اجتماعی خبر از کشته شدن حداقل پنج نفر در طی این اعتراضات می‌دهند.

خبرگزاری فارس اعلام کرد که در این درگیری ها یک نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند.

اعتراضات در کازرون به دنبال طرحی در خصوص تقسیمات کشوری در این شهرستان آغاز شد.

شهروندان کازرونی به جدا شدن بخش های «قائمیه»، نودان و دشت برم از این شهرستان اعتراض دارند. بنا براین طرح، دو بخش «چنارشاهیجان» و «قائمیه» از شهرستان کازرون جدا می‌شود و در تقسیمات کشوری شهرستان جدیدی به نام «کوه‌چنار» پدید می‌آید.

این طرح وعده انتخاباتی حسین رضازاده٬ نماینده کازرون در مجلس است.

این درحالی است که پیش از این مقام های دولتی از جمله معاون‌اول رئیس‌جمهور و استاندار فارس از اصلاح شدن این طرح خبر داده بودند.

اواخر فروردین ماه سال جاری جمعات اعتراضی در شهر کازرون برگزارشد. معترضان با حضوردر مصلای شهر شعارهایی علیه مقام‌های حکومتی در کازرون و صدا و سیما سر دادند. معترضان در مصلای شعار هایی مانند «دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست» سردادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »