ممنوعیت جدید قوه قضاییه برای تلگرام

زیتون– عبدالصمد خرم آبادی٬ معاون قضایی دادستان کل کشور٬ اعلام کرد که فعالیت «صنفی یا تبلیغاتی در تگرام» ممنوع است.

به گفته او در جلسه‌ای که در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شده، مقرر شده است که اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.

خرم آبادی در کانال خود در پیام رسان سروش نوشت که فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است و واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل نمایند.

دهم اردیبهشت ماه بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.

بیش از چهل میلیون نفر در ایران کاربر شبکه پیام رسان تلگرام هستند.

پیشتر هفت وکیل دادگستری از بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام شکایت کردند.

این شکایت با عنوان «سلب آزادی شخصی افراد ملت و محروم کردن آنها از حقوق مقرر در قانون اساسی به موجب صدور دستور کلی و خارج از صلاحیت بازپرس» انجام شده است. با این حال خرم آبادی تاکیید دارد که این تصمیم قوه قضاییه قانونی بوده است.

استفاده از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در حالی در ایران توسط قوه قضاییه ممنوع اعلام شده است که محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نتیجه اولیه فیلتر این پیام رسان را منتشر کرد. به گفته آذری‌جهرمی بازدید از کانال‌های تلگرامی پس از گذشت مدتی از فیلتر این شبکه پیام رسان٬ به میزان پیش از فیلتر آن رسیده است.

آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق وکامپیوتر دانشگاه تهران نیز اعلام کرد که رکورد مجموع بازدید کانالهای فارسی تلگرام،روز پنجشنبه۲۷ اردیبهشت شکسته شد. ۱میلیاردو ۶۰۰میلیون بازدید در یک روز،بی‌سابقه‌ترین آمار، ۱۷روز بعداز آغاز فیلترینگ تلگرام بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »