حکم قضایی برای انسداد صفحه برخی کاربران ایرانی اینستاگرام

زیتون– صفحه اینستاگرام شماری از مربیان رقص و ورزشکاران زن در ایران بسته شده است. 

در صفحه اینستاگرام این افراد پستی مبنی بر بسته شدن آن «با دستور قضایی» منتشر و دیگر مطالب آن‌ها پاک شده است.

کمال هادیانفر٬ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)٬ سوم اردیبهشت ماه گفت که نیروهای ویژه پلیس مشغول بررسی ۵۱ هزار صفحه اینستاگرام هستند که به گفته او «محتوای مستهجن و مبتذل» دارند.

اینستاگرام برعکس توییتر و تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران فیلتر نیست. و تا کنون نیز خبری مبنی بر همکاری صاحب اپلیکیشن اینستاگرام٬ فیس بوک٬ با مقامات قضایی ایران منتشر نشده است.

پیشتر صاحب اپلیکیشن پیام رسان تلگرام٬ به خواست جمهوری اسلامی برخی از کانال‌ها را در این شبکه پیام رسان به دلیل «ترویج خشونت» بسته بود. اما اتفاق مشابه در خصوص اینستاگرام رخ نداده است.

در اینستاگرام شاداب، الناز قاسمی و تعدادی دیگر نوشته شده که «این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید.»

اتفاقی مشابه برای صفحه مائده هژبری، دختر پارکور کار ایرانی، افتاده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »