ابتلای مردم سیستان و بلوچستان به بیماری‌های تنفسی و چشمی

زیتون– حبیب‌الله دهمرده٬ نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس خبر از ابتلای مردم سیستان به بیماری‌های تنفسی و چشمی به دلیل عدم آبگیری دریاچه هامون داد. 

به گفته او عدم آبگیری هامون به عنوان کانون برداشت شن‌های روان و ریزگردها سبب افزایش چشمگیر بیماری‌های تنفسی و چشمی در منطقه شده است.

حبیب‌الله دهمرده افزود که دولت موظف است زیرساخت‌های موجود در منطقه را هر چه سریع‌تر فراهم کند و حق آبه هیرمند هم با جدیت دنبال شود.

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس تاکید کرد که از تبخیر آب چاه نیمه‌ها که سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب معادل تأمین ۱۰ سال آب در منطقه بخار می‌شود، هم باید جلوگیری کرد.

سیستان و بلوچستان تنها استان ایران نیست که به دلیل خشک سالی مردم آن در معرض بیماری قرار گرفته‌اند.

فروردین ماه امسال ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه شیوع بیماری با آغاز فصل کم آبی هشدار داده بود.

به گفته او در حال حاضر در اهواز و چند شهرستان دیگر این استان مواردی از ابتلا به بیماری هپاتیت A مشاهده شده و همچنین شیوع بیماری وبا با کاهش آب تشدید می شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »