حمید صمصام، استاد ادبیات دانشگاه زاهدان، دستگیر شد

زیتون– حمید صمصام٬ استاد ادبیات دانشگاه آزاد زاهدان٬ که به دلیل مسایل نژادی و دینی حقوق دانشجویان بومی را پایمال می‌کرد و سخنانی نفرت‌پراکنانه در زمینه نژادی گفته بود٬ دستگیر شد.

پیشتر چند ویدئو از حمید صمصامی٬ استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزادی زاهدان٬ منتشر شده بود که او طی سخنانی نفرت‌پراکنانه٬ اقدام به توهین به دانشجویان اهل سنت و حتی عبادت آنان کرده بود.

به گفته فعالین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان٬ حمید صمصام ساعتی پیش به دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.

نوید برهان‌زاده٬ فعال اجتماعی اهل سیستان و بلوچستان در حساب کاربری‌اش در توییتر خبر از تشکیل جلسه کمیته انضباطی دانشگاه آزاد برای بررسی رفتار این استاد دانشگاه را داد.

دانشجویان این دانشگاه نیز امروز در اعتراض به رفتار حمید صمصام در داخل دانشگاه دست به تظاهرات زدند و خواهان برخورد با این استاد خاطی شدند.

حمید صمصام عضو هیات علمی گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان است که در سال ۸۴ به عنوان پژوهشگر بر‌تر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استانسیستان و بلوچستان نیز معرفی شد.

«زیتون» از بازنشر ویدئوهای این استاد دانشگاه به دلیل محتوای نفرت پراکنانه قومی و مذهبی٬ خودداری می‌ورزد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »