مهدی کروبی اختیاراتش را به شورای مرکزی اعتماد ملی واگذار کرد

زیتون– مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، پس از مخالفت اعضای شورای مرکزی این حزب با استعفایش، اختیارات خود را به این شورا واگذار کرد.

این رهبر در حصر جنبش سبز نهم خرداد ماه در نامه ای سرگشاده خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، خواسته تا برای دومین بار، درخواست او مبنی بر استعفاء از سمت دبیرکلی حزب را بررسی و نهایی کنند. مهدی کروبی در حالی درخواست استعفا داده که دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، علیرغم برخی حواشی برگزار گردید.

مهدی کروبی در ادامه آن نامه با اشاره به مشکلات فعلی که حزب اعتماد ملی با آن روبرو شده،‌ از شورای مرکزی آن حزب خواسته تا استعفاء وی از دبیرکلی اعتماد ملی را پذیرفته «تا راه انتخاب دبیرکل مطابق اساسنامه با اکثریت آرا فراهم گردد.»

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، روز ششم دی ماه سال گذشته نیز با نوشتن نامه‌ای از حصرخانگی، از سمت خود در این حزب استعفا کرده بود.
مهدی کروبی خواستار آن شده بود که اعضای حزب اعتماد ملی «بدون دخالت عواطف و احساسات» و به دلیل «مصالح مهمتر» درخواست استعفای او را قبول کرده و دبیر کلی جدید برای حزب انتخاب کنند.
پیش از استعفای کروبی، گزارش‌هایی درباره اختلاف اعضای حزب اعتماد ملی از جمله بروز اختلاف بین اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب و رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیر کل حزب منتشر شده بود.

وب‌سایت روزنامه اعتماد خبر داد که مهدی کروبی روز شنبه، ۱۲ خرداد، در نامه‌ای با اشاره به مخالفت اعضای شورای مرکزی با استعفایش مجددا تأکید کرد که «اختلاف سلیقه‌ها و روند موجود به صلاح حزب نیست.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در این نامه همچنین همه «وظائف و اختیارات» خود را به شورای مرکزی این حزب واگذار کرد و از آنان خواست «با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها امور مرتبط را پیگیری و در زمان مقرر نسبت به برگزاری کنگره اقدام کنند.»

براساس اساسنامه حزب اعتماد ملی، «ریاست شورای مرکزی و اداره جلسات شورا»، «انتخاب قائم مقام و سخنگو از میان اعضای شورای مرکزی» و «پیشنهاد خط مشی، برنامه‌ها و در صورت نیاز پیشنهاد اصلاح اساسنامه و مرامنامه و ارائه به شورای مرکزی» از جمله وظایف دبیرکل این حزب است.

مهدی کروبی در سال ۸۴ و پس از استعفاء از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز، با هدف حزب گرایی «واقعی» در فعالیت های سیاسی، حزب اعتماد ملی را تاسیس کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »