درخواست اروپا از آمریکا برای معافیت شرکت‌های فعال در ایران

زیتون– وزیران خارجه و دارایی سه کشور بریتانیا و‌ آلمان و فرانسه به علاوه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا٬ خواستار معافیت شرکت‌های اروپایی فعال در ایران شدند.

خبرگزاری رویترز از نامه رسمی چند کشور اروپایی به وزیران خزانه‌داری و خارجه آمریکا برای نجات شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران٬ خبر داد.

رییس جمهوری آمریکا، اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرد که آمریکا از توافق اتمی با ایران موسوم به «برجام» خارج می‌شود و علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های تعلیق شده ایران، مجازات‌های تازه‌ای علیه تهران وضع خواهد کرد.

در پی اعلام این خبر، مقام‌های آمریکایی به شرکت‌های اروپایی هشدار دادند که ظرف حداکثر شش ماه به فعالیت خود در ایران پایان دهند، تذکری که شماری از شرکت‌های خارجی حاضر در ایران بلافاصله به آن عمل کردند.

مضاکنندگان نامه اروپایی‌ها چند حوزه کلیدی اقتصاد را برشمرده و از ایالات متحده خواسته‌اند شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها را از شمول مجازات مستثنی کند.

از جمله این حوزه‌های فعالیت اقتصادی به صنایع دارویی و بهداشتی، انرژی، خودروسازی، صنایع هوایی غیرنظامی، صنایع زیربنایی و بانکی اشاره شده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »