سکه رکورد شکست

عبور مجدد دلار از مرز ۷ هزار تومان

زیتون– قیمت دلار در بازار از مرز هفت هزار تومان گذشت.

قیمت یورو نیز در محدوده قیمتی بالاتر از ۸ هزار و یکصد تومان گزارش شده است. بر اساس اعلام وب‌سایت خبری «اقتصادنیوز»، قیمت یورو در روز سه‌شنبه حتی تا هشت هزار و ۳۰۸ تومان نیز افزایش یافت که با توجه به برابری جهانی ارزش دلار آمریکا در برابر یورو، قیمت دلار آمریکا هفت هزار و ۵۰ تومان ارزیابی می‌شد.

جهش فیمت سکه نیز از هفته پیش شروع شد و قیمت هر تمام سکه (طرح جدید) در معاملات دیروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در صرافی‌های تهران به بالای دو و نیم میلیون تومان رسید.

تمام سکه طرح جدید امروز (سه‌شنبه ۲۲ خرداد) بین ۲ میلیون و پانصد هزار تومان و کمتر از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله شده است.

ولی‌الله سیف، رییس بانک مرکزی ایران، در واکنش به جهش اخیر قیمت سکه طلا در کشور، عامل این افزایش قیمت را عمدتا روانی خوانده است.

او همچنین گفت: «البته منابع طلای بانک مرکزی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این رو می توان گفت این افزایش بیشتر عامل روانی دارد و می‌تواند به تدریج برطرف شود.»

با اعلام سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از سوی اسحاق جهانگیری در شامگاه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷، بازار آزاد ارز با محدودیت‌های شدیدی روبرو شد و عملاً صرافان از خرید و فروش ارز، به ویژه دلار آمریکا، منع شدند.

از آن زمان، دولت و بانک مرکزی، با تعیین رقم ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار، دلار را تک‌نرخی کردند، این قیمت تا ۳۰ اردیبهشت ماه ثابت بود ولی از آن روز تا روز سه‌شنبه، نرخ دلار هر روز سیر صعودی داشته و روز سه‌شنبه به بیش از ۴ هزار و ۲۲۴ تومان رسید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

سکه رکورد شکست

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »