تماشای اعدام ملاء عام در برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر ۱۵ سال هستند ممنوع می شود

زیتون– عزت‌الله یوسفیان ملا٬ نماینده مجلس٬ خبر از طرحی داد که بر اساس آن تماشای اعدام ملاء عام در برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر ۱۵ سال هستند ممنوع می شود.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران، ۵۱۷ نفر در سال ۲۰۱۷ در ایران اعدام شده‌اند که حداقل ۱۰نفر این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

از میان احکام اعدام اجرا شده برخی نیز در ملا عام و با حضور تماشاچی صورت گرفته‌اند.

در قرآن برای برخی از مجازاتها از جمله اجرای حد جلد (تازیانه) برای مجرمانی که مرتکب زنا شده اند؛ اعم از زن و مرد، توصیه شده است گروهی از مومنان جمع شوند و نظاره کنند. قضات دادگاه‌ها بر همین اساس حکم اعدام برخی از محکومان را با قید «اجرا در ملا عام» صادر می‌کنند.

امری که طی چند سال اخیر به دلیل حضور کودکان بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است.

یوسفیان ملا در همین رابطه امروز به خبرگزاری خانه ملت، ارگان خبری مجلس٬ به عنوان طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو٬گفت که این ماده واحده دارای یک تبصره است که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و در واقع به دنبال ساماندهی اجرای احکام اعدام و قطع عضو ونقص عضو در ملاء هست.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به اینکه اجرای برخی از احکام در ملاء عام آثار، پیامد و بازتاب نامناسب اجتماعی به دنبال دارد، افزود: «تماشای مجازات و صحنه اعدام آثار مخرب زیادی را بر روح و روان کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد و در برخی موارد نباید در ملاء عام اعدام اجرا شود.»

او افزود: «البته در جایی که قانون و شرع اجرای مجازات را در ملاء عام تعیین کرده بحثی جدا است اما در مواردی که نیازی به اجرای احکامی مانند مجازات اعدام یا قطع عضو در ملاء عام وجود ندارد و قانون صراحت ندارد نباید در ملاء عام اجرایی شود بلکه باید در فضای زندان یا فضاهای بسته اجرا شود.»

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: «همچنین در طرح مذکور به دنبال این هستیم که تماشای مجازات هایی که اجرای آنها در ملاء عام لازم است توسط افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر ۱۵ سال هستند ممنوع شود.»

او به نحوی اجرای این محدودیت برای تماشاچیان اعدام در ملا عام اشاره‌ای نکرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »