خوزستان رتبه اول اعتراض در کشور؛ ۹۰۰ تجمع در یک سال

زیتون– همایون یوسفی٬ عضو مجمع نمایندگان خوزستان٬ با اعلام خبر برگزاری ۹۰۰ تجمع طی سال گذشته در استان خوزستان٬ گفت که ضعف مدیریت محور همه تجمعات است.

روز گذشته در آخرین مورد از تجمعات اعتراضی در استان خوزستان تعدادی از کارگران فولاد اهواز بازداشت شدند.

این کارگران به دلیل نبود مواد اولیه و معوقات مالی سه ماه خود در چند روز گذشته مقابل دادستانی تجمعاتی داشته‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران از بازداشت ده‌ها کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز، از دوشنبه شب گذشته تا امروز سه شنبه، خبر داد. به گزارش این تشکل صنفی، ۵۰ کارگر در جریان تجمعی که دوشنبه شب در فلکه کیانپارس اهواز برگزار شد،‌ از سوی یگان ویژه بازداشت شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اسامی ۲۹ تن از کارگران بازداشت شده را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، دستکم ۱۰ کارگر نیز در تجمعی که امروز، سه شنبه در مقابل استانداری خوزستان برگزار شد، بازداشت شدند. با این همه،‌ تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه یافت و آنان خواستار آزادی همکاران خود شدند.

به گزارش ایلنا، در پی تجمعات روز گذشته‌‌ کارگران گروه ملی فولاد اهواز، شب گذشته تعدادی از این کارگران بازداشت شدند. غلامرضا شریعتی٬ استاندار خوزستان٬ با تایید این خبر گفت: «استانداری پیگیر وضعیت کارگران بازداشتی‌ شب گذشته است.»

او در خصوص استمرار تجمعات کارگران گروه ملی فولاد اهواز گفت: «دلیل تجمعات این کارگران نبود مواد اولیه و معوقات مزدی است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »