یک نفر آواره از هر ده نفر ساکن زمین

زیتون– کمیسیر عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد آمار آوارگان و پناهجویان جهان برای پنجمین سال پیاپی رکورد ثبت کرد.

به گزارش این سازمان تعداد آوارگان و پناهندگان در نتیجه نزاع ها و درگیری ها در جهان به رقم ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ رسید. این بالاترین رقم در همه سال هایی است که این آمار ثبت می شوند.

به گفته کمیسیر عالی پناهندگان سازمان ملل از هر ۱۱۰ نفر در جهان یک نفر اواره و پناه جو است.

برپایه این گزارش در سال ۲۰۱۷ به طور میانگین در هر دوثانیه یک نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و میزان کل پناهجویان در این سال ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

فیلییو گراندی٬ هماهنگ کننده امور پناهجویان سازمان ملل متحد٬ در این رابطه توضیح داد که پناهجویانی که از کشورهای خود از نزاع ها و درگیری ها و سرکوب ها فرار کرده اند شامل ۲۵.۴ میلیون نفر هستند که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی نشان دهنده افزایش ۲.۹ میلیون نفری است. این رقم بیشترین تعداد در یک سال از زمان ثبت آمارها تاکنون است.براساس جزئیات آمار، تعداد افراد پناهجو در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت و به رقم ۳.۱ میلیون نفر رسید. همچنین تعداد آوارگان نیز ۴۰ میلیون نفر ثبت شده است که نسبت به آمار سال ۲۰۱۶، یعنی ۴۰.۳ میلیون نفر، نشان دهنده کاهش ۳۰۰ هزار نفری است.

درباره تقسیم بندی پناهجویان از نظر شهروندی آنها نیز یک پنجم آنها فلسطینی هستند و بقیه نیز اکثریتشان از کشورهای سوریه، افغانستان، جنوب سودان، برمه و سومالی هستند.
همه این کشورها شاهد جنگ داخلی و درگیری های مسلحانه هستند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، در این باره گفت: «تصور رایج در بسیاری از کشورها این است که بحران پناهندگان، بحرانِ جهانِ غنی است در صورتی که این طور نیست.»

به گفته این مقام سازمان ملل ۸۵ درصد از آوارگان به کشورهای فقیر یا با درآمد متوسط می‌روند.

بزرگترین کشور میزبان پناهجویان در سال ۲۰۱۷ ترکیه با ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر پناهجو بود. بیشتر این پناهجویان را سوری‌ها تشکیل داده‌اند.

پس از ترکیه کشورهای پاکستان، اوگاندا، لبنان، ایران و آلمان به ترتیب بیشترین میزان دریافت پناهجویان را در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »