وزیر کشور: آمار اعلام شده درباره حادثه تجاوز به دختران ایرانشهری واقعی نبود

زیتون– عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور دولت روحانی٬‌ مدعی شد در مورد حادثه ایرانشهر آماری که اعلام کردند واقعی نبود و آنچه که به صورت رسمی به ما تا این لحظه گزارش شده و شکایت کرده‌اند، ۴ مورد بوده است.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، جمعه گذشته در خطبه‌های نماز عید فطر از «تجاوز به ۴۱ دختر» در این شهرستان و دستگیری یکی از متهمان خبر داده بود.

مقام‌های قضایی از همان ابتدا این موضوع را «بزرگ‌نمایی شده» ذکر کردند و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، چنین خبری را «بی‌مبنا»، «دروغ محض» و «جعلی» خواند و مولوی ملازهی را به تعقیب قضایی تهدید کرد.

محمدجعفر منتظری بار دیگر شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ خرداد، در شبکه دو تلویزیون دولتی ایران گفت: «تعرض به ۴۱ نفر به اثبات نرسیده است.»

این مقام قضایی با تأکید بر این که «شرعا موظفیم برخی اخبار را علنی نکنیم» از «برخی نمایندگان مجلس و روزنامه‌ها» که «به این خبر دامن می‌زنند» به شدت انتقاد کرد و انتشار این خبر را «آب به آسیاب دشمن ریختن» خواند.

دادستان زاهدان نیز خبر داده بود که علاوه بر بازداشت دو تن از متهمان «پرونده تجاوز»، دو نفر دیگر نیز «در حاشیه این پرونده» و به دلیل رسانه‌ای شدن این خبر دستگیر شده‌اند.

از سوی دیگر علی موحدی‌راد، دادستان زاهدان، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با اعلام این که دومین متهم پرونده تجاوز نیز خود را به دادگاه شهرستان فنوج معرفی کرده، از بازداشت «دو نفر در حاشیه این پرونده» در زاهدان و ایرانشهر خبر داد.

این مقام قضایی اتهام یکی از بازداشت‌شدگان را «تحویل سلاح به متهمان» و اتهام دیگری را «تحریک جوانان در جریان اجتماع شماری از مردم ایرانشهر» ذکر کرد.

ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، درباره یکی از دو فردی که «در حاشیه پرونده» بازداشت شده گفت که «برادر این متهم در رسانه‌های خارج از کشور فعالیت دارد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »