نماینده ایرانشهر: در ماجرای دختران ایرانشهر بحث تعرض سازمان یافته مطرح است

زیتون– محمد نعیم امینی‌فرد٬ نماینده ایرانشهر در مجلس٬ تعرض و تجاوز به زنان ایرانشهری را «سازمان یافته» خواند.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، جمعه گذشته در خطبه‌های نماز عید فطر از «تجاوز به ۴۱ دختر» در این شهرستان و دستگیری یکی از متهمان خبر داده بود.

مقام‌های قضایی از همان ابتدا این موضوع را «بزرگ‌نمایی شده» ذکر کردند و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، چنین خبری را «بی‌مبنا»، «دروغ محض» و «جعلی» خواند و مولوی ملازهی را به تعقیب قضایی تهدید کرد.

نماینده مردم ایران شهر در گفتگوی با عصر ایران ضمن اشاره به آخرین وضعیت پرونده دختران ایرانشهر گفت: «در حال حاضر ۴ نفر شکایت کرده اند که سه نفر از آنها به پزشکی قانونی مراجعه کرده و یک نفر مراجعه نکرده است. با توجه به بافت سنتی ایرانشهر ما خیلی انتظار نداریم که به تعداد شکایات اضافه شود اما حدس ما این است که تعداد شاکیان بیش از این است.»

این عضو کمیسیون بهداشت ادامه داد که خانواده‌ها به دلیل ملاحظات قومی، سنتی و منطقه ای عملا این ریسک را نکرده‌اند که شکایتی انجام دهند ضمن اینکه باید اطمینان خاطر عملی را برای قربانیان ایجاد کنیم که تحت حمایت های لازم قرار می‌گیرند.

محمد نعیم امینی‌فرد همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر یک متهم دستگیر شده و یک متهم نیز خودش را معرفی کرده است٬ خواستار آن شد که حداقل دونفر دیگر که طبق اعترافات متهمان دستگیر شده٬ دخیل در این پرونده هستند٬ تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

به گفته او این افراد خاستگاه مشابهی ندارند که بگویم به یک جناح خاص یا قومیت خاصی وابسته هستند ،آنچه از شواهد پیداست گویا این افراد یکدیگر را پیدا کرده اند.

امینی‌فرد تاکید کرد: «اینکه یک نفر یا ۴۰نفر مورد تعرض قرار گرفته است اتفاق ثانویه است و مسئله اساسی این است که این اتفاق نامناسب حتی برای یک زن یا هر انسانی نباید بیفتد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. نماینده ایرانشهر مجاهدت ایت الله دادستان کل کشور را برای ماست مالی تجاوز جوانان متعهد ولایتمدار با چهره های روشن به زنان را با مشکل مواحه نکند ، ممکن است به جرم اخلال در امنیت ولایتمداران مورد تعقیب قرار گیرد ، دادستانی اسلامی عین سگ نازی آباد غریبه و خودی حالیش نیست !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »