گسترش اعتصاب بازاریان

زیتون– اعتصاب بازاریان تهران برای روز دوم ادامه یافت.

همچنین اعتصاب بازاریان شهرهای دیگری نظیر اصفهان، اراک و کرمانشاه از امروز آغاز شد.

روز گذشته کسبه بازار بزرگ تهران  دست به اعتصاب زدند.

همزمان با اعلام سیاست جدید دولت ایران برای سه نرخی شدن ارز، کسبه بازار تهران صبح دوشنبه چهارم تیرماه مغازه‌های خود را تعطیل کردند و در اعتراض به نابسامانی بازار ارز دست به تجمع زدند.

تعطیلی بازار تهران ابتدا از پارچه‌فروشانِ «بازار بزرگ»، «چارسوق» و «سرای قیصریه» آغاز شد و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌های خود، دست از کار کشیدند.

در بازار «امین‌حضور» که عمدتا محل فروش لوازم خانگی است نیز مغازه‌داران به دلیل نامشخص بودن وضعیت دلار دست از خرید و فروش کشیده‌اند.

عصر روز گذشته نیز  در ادامه اعتراضات تهران نسبت به وضعیت اقتصادی نیروی انتظامی با تجمع کنندگان مقابل مجلس برخورد کرد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیروی انتظامی به سمت تجمع کنندگان گاز آشکاور پرتاب کرده است.

 

تجمع کنندگان شعارهای « نه غزه٬ نه لبنان٬ جانم قدای ایران»٬ «سوریه رو رها کن٬ فکری به حال ما کن» و «ایرانی بسه دیگه٬ غیرتت و نشون بده» سر داده‌اند.

روز یکشنبه نیز کسبه دو مجتمع خرید «علاءالدین» و «چارسو» که عمدتا به خریدوفروش موبایل و وسایل دیجیتالی اختصاص دارد٬ با تعطیل کردن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این طور اعتراضات موضعی و بچه گانه هیچ مشکلی رو حل نمیکنه. هر روز یک عده اعتراض می کنند و بقیه خوابند و روز دیگه یک عده دیگه اعتراض می کنند و باز بقیه خوابند. متاسفانه مردم ایران هنوز برای تغییر شرایط تصمیمی نگرفتند!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »