مذاکرات ژاپن و کره برای معافیت از تحریم

برنامه آمریکا برای نفت ایران؛ صادرات صفر تا آبان‌ ماه

زیتون– وزارت خارجه آمریکا که این کشور از تمام مشتریان نفت ایران٬ خواستار قطع واردات از نفت ایران خواهد شد.

بر این اساس از چهارم نوامبر کشورهایی که نفت از ایران می‌خرند مورد تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه که خواسته است نامش فاش شود به رسانه‌ها گفته است که ایالات متحده از حدود یک هفته‌ی دیگر گفت‌وگوهایی را با کشورهای حوزه خاورمیانه آغاز خواهد کرد تا اطمینان یابد که عرضه نفت در بازار جهانی لطمه نخواهد دید.

رسانه‌ها همچنین به نقل از این مقام آمریکایی نوشته‌اند که ایالات متحده قصد ندارد در زمینه واردات نفت از ایران برای هیچ کشوری استثنا قائل شود.

از سوی دیگر اما ژاپن و کره جنوبی، دو خریدار بزرگ نفت از ایران، روز چهارشنبه، ششم تیرماه، از چانه‌زنی با دولت آمریکا برای معاف شدن از تحریم‌های جمهوری اسلامی خبر دادند.

هر دو کشور در دور گذشته از تحریم‌ها که در سال ۱۳۹۴ با برجام به پایان رسید توانسته بودند چنین معافیتی از آمریکا بگیرند، امتیازی که این بار به نظر می‌رسد دور از دسترس‌شان باشد.

ژاپن در سال گذشته میلادی چهارمین مشتری عمده آسیایی نفت ایران بود و روزانه ۱۷۲ هزار بشکه نفت از این کشور وارد کرده بود که این رقم تقریبا معادل ۵.۳ درصد از کل واردات نفت ژاپن است.

ایران در سال گذشته میلادی روزانه دو میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام و حدود ۴۰۰ هزار بشکه نیز میعانات گازی صادر کرد. حدود یک‌سوم از این محموله‌ها راهی اروپا شده و بقیه به دست مشتریان آسیایی ایران یعنی چین، هند، کره جنوبی و ژاپن رسید.

این ارقام تقریبا در نیمه اول سال‌ جاری میلادی نیز به همان میزان و نسبت ادامه یافته است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مذاکرات ژاپن و کره برای معافیت از تحریم

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »