آغاز خاموشی‌های گسترده در کشو

ذخیره برق نیروگاهی ایران صفر شد

زیتون– با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق٬ گزارش‌ها حاکی از قطع پیاپی برق در تهران و چند شهر دیگر ایران است.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد:« در ساعت ۱۶:۲۲ سه‌شنبه ۵ تیرماه، مصرف برق به ۵۴ هزار و ۲۷۵ مگاوات رسیده که باعث شده‌ ذخایر برق کشور به صفر برسد.»

این رقم ۲۸ درصد بیشتر از روز مشابه سال گذشته‌است.

خبرگزاری فارس چهارشنبه گزارش داد:« روز گذشته در حالی که برخی مناطق مختلف تهران با خاموشی‌های چندساعته برق مواجه شده بودند، مسئولان ارشد برق این اتفاق را ناشی از گرمای بیش از حد می‌دانند.»

حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران نیز به خبرگزاری مهر گفته‌ است: «تابستان امسال شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم چرا که از ظرفیت ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های برق‌آبی تنها ۵۰ درصد آن قادر به تولید برق است.»

فعالین حوزه آب پیشتر نسبت به کاهش ذخایر آب سدها و در نتیجه تنش آبی و افت تولید برق هشدار داده‌ بودند.

برق در مناطق گرم‌تر ایران مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز برای ساعت‌های متوالی در طول روز قطع می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. با همین خمس و زکات و بدون پول نفت کشور را اداره میکنیم، …، برق را مجانی می کنیم، آب را مجانی می کنیم، اتوبوس را مجانی می کنیم، …، شما به این قانع نباشید، شما را به مقام انسانیت میرسانیم !
    این از سخنان نخستین رهبر مسلمین جهان است ! اینها که گفت و آنچه نگفت را رایگان نکرده ما را به مقام انسانیت نرسانده همان مقدار انسانیت هم که بود را نابود کردند !
    زنان خیابانی، کودکان خیابانی، کودکان کار، کارتون خواب، گورخواب، قتل های زنجیره ای، قتل های محفلی، و …، از واژگان و نامهای تازه ای است که از برکت این نظام مقدس بر فرهنگ ملت فتنه گر ایران افزوده شد، در برابر بسیاری از واژگان و نامهای دیگر از فرهنگ حذف شدند!
    تحقیر این مردم توسط حکومت مقدس، با هزینه ملت، از هر راه و با هر شیوه و بهانه، روش جای این حاکمان شده !
    باید در انتظار روزهای تیره تر بود ! نتیجه چهل سال بحرانسازی و دشمن تراشی این است. تازه از درون آنگونه که باید خبر نداریم !
    ارز و طلا بار تریلی میشود و به جنوب لبنان و عراق میرود، به نهادها و بنیادها و وابستگان ولی فقیه میرسد و بدبختی برای ملت است ! هزینه های سپاه بجای خود !
    سرمایه گذاری در این چهل سال نشد، آنچه شد هم بیشتر برای پیمانکاری سپاه و وابستگان به حکومت بود با کیفیت پایین و هزینه زیاد، برخی نیز با پیامدهای زیانبار، مانند سدهایی که زمان رفسنجانی و احمدی نژاد درست شد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

آغاز خاموشی‌های گسترده در کشو

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »