????زنده| در خرمشهر صدای تیراندازی شنیده شد

 

 

 


نرگس محمدی به بیمارستان منتقل شد

خانواده نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، اعلام کرد که او در پی درد شدید کلیه و ناراحتی کیسه صفرا سرانجام روز شنبه به بیمارستان منتقل شد.


در خرمشهر صدای تیراندازی شنیده شد

بی بی سی فارسی گزارش داد که گزارش‌های شاهدان عینی از وقوع مواردی از تیراندازی در شهر خرمشهر در استان خوزستان حکایت دارند.

این شهر، در روزهای اخیر شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است.

تجمع کنندگان، به کمبود آب و کیفیت بسیار بد آب لوله کشی در این شهر معترضند.


محمدرضا رحیمی آزاد شد


بی‌خانمانی قریب‌الوقوع ۱۱ هزار آهو


مسمومیت ۱۱۰ نفر در خوزستان بر اثر مصرف آب آلوده

تعداد مسموم‌ شدگان آب آلوده در روستای ابولفارس خوزستان به ۱۱۰ نفر رسید.

بنابر اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان تعداد مسموم شده دهستان ابوالفارس رامهرمز در خوزستان به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

شهیار میرخشتی، رئیس این مرکز گفته است: «تعداد مسمومان رو به افزایش است.» /ایرنا


زمزمه‌های تهیه «طرح عدم کفایت سیاسی روحانی» در مجلس

به گزارش ایرنا، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی استیضاح حسن روحانی رئیس جمهور هستند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوتشه است که جلال محمود‌زاده، از نمایندگان مجلس به این رسانه گفته که طراح طرح استیضاح آقای روحانی است.


 


گروه ویژه اقدام مالی به ایران فرصت داد

«گروه ویژه اقدام مالی» اف‌‌ای‌تی‌اف، گفته است باز هم برای چهار ماه دیگر، تا اکتبر ۲۰۱۸، ایران از فهرست سیاه این گروه بیرون نگه می‌دارد.

در بیانیه‌روز جمعه این نهاد آمده است که به تهران فرصت می‌دهد تا مطابق خواسته‌های این گروه، ساختار مالی خود را برای مقابله با پول‌شویی و حمایت از «گروه‌های تروریستی» اصلاح کند.

«گروه ویژه اقدام مالی» از ژوئن ۲۰۱۶، دو سال پیش، به دلیل آن‌چه «تعهد سیاسی ایران در سطح بالا برای مبارزه با پول‌شویی» خواند، آن را به طور موقت از فهرست سیاه خود خارج کرد و در این مدت هر نوبت فرصت ایران برای اصلاحات را تمدید کرده و این کشور را به فهرست سیاه خود بر نگردانده است./بی‌بی‌سی فارسی


دادستان تهران: پرونده شهرداری تهران در بخش املاک مختومه شد

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت: در ارتباط با شهرداری پرونده‌های زیادی به ما ارجاع می‌شود و این الزماً به معنی پذیرش فساد نیست.

به گفته وی حتی در دوره شهردار اسبق نیز پرونده‌هایی می‌آمد که چه بسا خود شهرداری شاکی بود. برای بخش عمده پرونده املاک نجومی قرار صادر و حدود ۴۰ قرارداد فسخ شده است.

دادستان تهران افزود: در این پرونده سه نفر از کارشناسان که اظهارات خلاف واقع داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها حکم حبس صادر شده است. حدود ۷ میلیارد تومان به شهرداری برگشت و این پرونده در بخش املاک مختومه شده است.


روستاهای سیستان و بلوچستان حداکثر دو ساعت در شبانه روز آب دارند

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲۰۰ روستای استان با سرانه ۱۵ لیتر در روز آبرسانی سقایی انجام می‌شود.

Risultati immagini per ‫بحران آب سیستان بلوچستان‬‎بیشتر روستاهای استان حداکثر دو ساعت در شبانه روز آب دارند که نگران کننده است. مرکز و جنوب استان به طور جدی در مناطق روستایی دچار بحران آب است./ایسنا


 

میزان ارز پرداختی به دانشجویان خارج ازکشور کاهش نمی‌یابد




افشای ابعاد جدیدی از فساد شهرداری تهران

مجیدفراهانی، عضو شورای شهر تهران از ابعاد جدید فساد در شهرداری این شهر پرده برداشت. این عضو شورا گفت: کل فهرست املاک نجومی نزدیک به هزار و ۳۰۰ مورد است که کمتر از ۲۰۰ مورد آن تعیین تکلیف شده. اغلب املاک ارزش بالایی دارند، برای مثال ملکی وجود دارد که بیش از هزار میلیارد ارزش داشته و واگذار شده استRisultati immagini per ‫شهرداری تهران‬‎

فراهانی افزود: در حال حاضر بیش از هزار و صد ملک از املاک شهرداری تهران کماکان در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مختلف قرار دارد.ا پیگیری کمیته سه نفره سازمان فرایند بازپس‌گیری حدود ۱۵۰ ملک به نتیجه رسیده است. برخی در پوشش مقاصد خیریه و مذهبی؛ ملک دریافت کرده و در همان ملک؛ کافی‌شاپ یا سایر مقاصد تجاری و اداری احداث کرده‌اند و کل یا بخشی از ملک را تبدیل به کاربری خدماتی،اداری یا تجاری کرده‌اند.

به گفته این عضو شورا بسیاری از واگذاری‌ها با دستورمشخص شهردار اسبق، قالیباف، یا برخی معاونین ایشان صورت گرفته و نیمی از واگذاری‌ها درسال‌های منتهی به انتخابات اتفاق افتاده است./ایلنا

 

 


خبر روزهای گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »