مسمویت ۲۱۰ تن در خوزستان به دلیل آب آلوده

تکذیب کشته شدن معترضان خرمشهری

زیتون– با وجود انتشار گزارش‌های تصویری از شلیک نیروهای امنیتی و انتظامی به مردم معترض در خرمشهر٬ فرماندار ویژه این شهر به خبرگزاری ایرنا گفت که در این اعتراض‌ها کسی کشته نشده است.

ولی‌الله حیاتی در عین حال تایید کرد که در جریان اعتراض‌ها یک نفر به شدت آسیب دیده است، اما درباره وضعیت این آسیب‌دیدگی، جزییات بیشتر ارائه نکرد.

در تصاویر منتشر شده از درگیری‌های شب گذشته خرمشهر صدای مکرر تک‌تیر شنیده می‌شود و شماری از معترضان نیز برای در امان ماندن از اشک‌آور، آتش روشن کرده‌اند.

روز جمعه نیز شماری از ساکنان خرمشهر در اعتراض به شوری و جیره‌بندی آب در این شهر، با برگزاری تجمعی در برابر محل برگزاری نماز جمعه، به زبان‌های فارسی و عربی شعارهایی علیه برخی از مسئولان این شهر سر دادند.

معترضان خواستار «بهبود کیفیت آب» در این شهر شده بودند.

بنابر ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، معترضان در حالی که ظرف‌های خالی حمل آب در دست داشتند، از جمله شعار می‌دادند: «مسئول بی‌لیاقت، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، «به نام دین، ما را غارت کردند» و «فرماندار، برو گم شو.»

ساکنان آبادان و خرمشهر می‌گویند که مشکل آب برای آشامیدن و بهداشت در این شهرها همچنان ادامه دارد، به طوری که مردم مقابل تانکرهای آب‌رسانی صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر ایرنا امروز خبر داد که  تعداد کسانی که احتمالا به دلیل آلودگی آب در روستاهای خوزستان مسموم شده‌اند به ۲۱۰ تن رسیده است.

عبدالرضا احسانی، فرماندار شهرستان رامهرمز ضمن تایید این خبر افزود که از این افراد، حال ۲۱ نفر وخیم است و از این تعداد، ۱۲ نفر در رامهرمز بستری شده‌اند و ۹ نفر دیگر به بیمارستان‌های اهواز منتقل شده‌اند.

به گفته‌ احسانی، مسموم شدگان از اهالی روستایی به نام «ابوالفارس» هستند.

روز شنبه عطاءالله شیرالی، رییس مرکز بهداشت رامهرمز گفته بود که بیش از اهالی یک روستا در خوزستان با موج مسمومیت گروهی روبه‌رو شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مسمویت ۲۱۰ تن در خوزستان به دلیل آب آلوده

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »