محکومیت یکی از دختران انقلاب به بیست سال حبس

زیتون– عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر از محکومیت یکی از دختران خیابان انقلاب به بیست سال حبس داد.

به گفته دولت آبادی این پرونده با اتهام «تجاهر به بی‌حجابی» به دادگاه رفته است و متهم آن که دادستان تهران به نام او اشاره‌ای نکرده است با همین اتهام به بیست سال حبس محکوم شده است.

خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضاییه خبر داد که دولت‌آبادی امروز در نشستی خبری توضیح داده است که دوسال حبس متهم این پرونده قطعی و ۱۸ سال دیگر آن تعلیقی است.

او همچنین خبر داد که «دادستانی با اعتقاد به قابل تعلیق نبودن حکم صادره، اعتراض خواهد کرد.»

پیشتر یکی دیگر از دختران خیابان انقلاب به اتهام «تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام» و «تظاهر به عمل حرام» و «ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی» به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود

۲۱ ماه از این مدت حبس به مدت ۵ سال تعلیق شده بود.

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوانی بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد. بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

یک ماه بعد دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

۱۲ بهمن ماه پلیس تهران در سامانه اطلاع رسانی خود خبر داد: «به دنبال فراخوان شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان چهارشنبه سفید، ۲۹ نفر از فریب‌خوردگانی که در قالب این کمپین کشف حجاب کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. چه دلی دارند اینها ! یک دختر جوان برای برداشتن روسری بیست سال زندان ؟!
    این همه کشتار، این همه غارت ، این همه جنایت و خیانت در این چهل سال، پس حکمش چیست ؟!
    خود این حجاب هم از ساخته و پرداخته های فقیهان و ملایان است. آن بیچارگان در حجاز ۱۴۰۰ پیش کجا این هم پارچه داشتند که چند لایه به خود بپیچند ؟! یک تکه پارچه دور باسن می کشیدند بدون شلوار، این را هم بعضی داشتند. تاکید پیامبر برای پوشش عورت بی دلیل نبود، برای همین بود.
    تازه این چه حرفی است که دیدن روی زن حرام و تحریک کننده نباشد ولی دیدن چند تار موی او این همه پیامد داشته باشدو انکارش حتا اعدام!؟
    این نشان میدهد که اینها هیچ بویی از شرف نبرده اند. برای حفظ دکان خود حاضر به هر جنایتی هستند ! حفظ حکومت اوجب واجبات است !آنچه درباره اسلام و احکامش میگویند هم برای رونق دکان خودشان است. وگرنه اگر امروز پیامبر یا امیرمؤمنان علی بیایند و این رفتارها را تقبیح کنند با آنها خواهند جنگید، در این حکومت جایشان در زندان خواهد بود و آنها را نیز خودکشی خواهند کرد.

  2. با این احکام دلخوشی میدن به نایب برحق امام عصر که یعنی تا ۲۰ سال دیگه ما هستیم !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »