درخواست ۲۰ نماینده مجلس برای رفع محدودیت سفر مولوی عبدالحمید

زیتون– ۲۰ نفر از نمایندگان در تذکری به وزرای اطلاعات و کشور خواستار رفع محدودیت در سفرهای مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، شدند.

این نمایندگان در تذکری کتبی این پرسش را عنوان کردند که «در شرایطی که کشور در برابر تهدیدات بیگانگان نیاز به تقویت و همبستگی ملی دارد علت ایجاد محدودیت در تردد و مسافرت‌های آقای مولوی عبدالحمید چیست؟»

در این تذکر که محمود صادقی٬ نماینده عضو فراکسیون امید مجلس٬ امروز رونوشت آن را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده این تصمیم مراجع امنیتی «بسیار عجیب و تأسف‌برانگیز» توصیف شده و تأکید شده است که «حق تردد و جابه‌جایی از محلی به محلی دیگر از حقوق اساسی و بدیهی هر فرد است.»

این ۲۱ نماینده تأکید کرده‌اند که «به موجب اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل نوزدهم، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند.»

خبر محدودیت سفر مولوی عبدالحمید٬ یکی از چهره‌های شاخص اهل سنت در ایران٬ پیشتر منتشر شده بود. او نه تنها از سفر به خارج از ایران محروم هست که حتی اغلب اجازه سفر به دیگر شهرهای ایران را نیز ندارد.

مولوی عبدالحمید در این رابطه گفته بود «برخی ارگان‌ها» تمایلی به مسافرت‌های داخلی و خارجی‌اش ندارند و او به همین دلیل در برخی از کنفرانس‌های دینی در خارج از کشور شرکت نکرده‌است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین اعلام کرد که برای سفرش به شهرهای ایران «محدودیت‌هایی وجود دارد» اما این «محدودیت» به صورت رسمی به او ابلاغ نشده و «معمولاً به صورت غیررسمی» اعلام می‌شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »