شرکت‌‌های کشتیرانی فرانسوی و هواپیمایی هلندی به همکاری خود با ایران پایان داد

زیتون– شرکت سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (CMA CGM)٬ شرکت فرانسوی ترابری دریایی٬ در پی تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر ازسرگیری تحریم‌ها علیه تهران اعلام کرد که همکاری خود با ایران را متوقف می‌کند.

رودلف سعاده، مدیرعامل شرکت سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام امروز در یک کنفرانس اقتصادی گفت: «ما با توجه به تصمیم دولت ترامپ تصمیم گرفته‌ایم که خدمات خود برای ایران را متوقف کنیم.»

شرکت هواپیمایی کی ال ام (هواپیمایی هلند) نیز اعلام کرد که این خطوط هوایی تصمیم گرفته است پروازهایش به تهران را از تاریخ ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) به حالت تعلیق در آورد.

دونالد ترامپ که همواره از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران ناراضی بوده و آن را ضعیف می‌داند سرانجام روز هجدهم اردیبهشت اعلام کرد که واشینگتن از این توافق کنار می‌کشد با این هدف که توافق دیگری با ایران حاصل بیاید.

این کشور همچنین به کشورها و شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران هشدار داده که در صورت ادامه همکاری‌های خود با تهران مشمول تحریم‌های واشینگتن خواهند شد. در این شرایط برخی شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف از جمله شرکت کشتی‌رانی ای‌پی مولر-مرسک اعلام کرده‌اند که با توجه به بازگشت تحریم‌ها، به همکاری تجاری خود با ایران پایان خواهند داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »