????زنده|سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: شاید ترامپ مجبور شود با تهران تماس بگیرد

 

 

 


ترامپ و پوتین در نشست خصوصی خود درباره ایران تبادل نظر کردند

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری روسیه و امریکا بعد از نشست خصوصی در هلینسکی نشست خبری برگزار کردند.

ولادیمیر پوتین مذاکرات با دونالد ترامپ را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت امروز روسیه و آمریکا به دنبال رفع مشکلات خود هستند.

رییس جمهور روسیه گفت که با دونالد ترامپ درباره عقب‌نشینی آمریکا از برجام صحبت کرده و یادآوری کرده که توافق هسته‌ای ایران شامل قوی‌ترین تدابیر نظارتی است.

رئیس جمهور آمریکا هم در سخنان خود در نشست مشترک با ولادیمیر پوتین گفت که اختلاف نظرها میان دو کشور آشکار است و آنها تلاش می‌کنند که راه حلی برای همکاری در زمینه‌های مختلف پیدا کنند.

او گفت که دو کشور حتی در زمان جنگ سرد هم ارتباط خود را به نحوی حفظ کردند اما اکنون به بدترین حالت خود رسیده است. با این وجود ترامپ تاکید کرد: این حالت از چهار ساعت پیش (زمان مذاکره دو رهبر) تغییر کرده است.

ترامپ همچنین گفت که در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه درباره ایران و لزوم افزایش فشار به این کشور هم صحبت کرده است.


دیدار ترامپ و پوتین در هلینسکی آغاز شد

هم‌اکنون در هلسینکی، دیدار ترامپ و پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در حال انجام است.

دیدار ترامپ و پوتین، پیش از ورود به گفت‌وگوی خصوصی، تنها سه دقیقه و ۳۶ثانیه طول کشید. خبرنگارها این دیدار را مشاهده کردند.

پوتین با کمی تأخیر وارد شد و چهره خسته و مغمومش توجه خبرنگارها را جلب کرد.

در این دیدار سه‌دقیقه‌ای ترامپ بود درباره جام‌جهانی، چین و سلاح هسته‌ای و ایجاد یک «رابطه خارق‌العاده» صحبت کرد. تنها حرف پوتین در انتهای دیدار زده شد؛ او به خبرنگارها اشاره کرد و گفت: «متشکرم»

در دیدار خصوصی آنها تنها مترجم‌ها حضور خواهند داشت./ سی‌ان‌ان


اسرائیل: اسناد برنامه هسته‌ای سرقتی از ایران را به رسانه‎های انگلیسی زبان دادیم

تعدادی از اسناد برنامه هسته‌ای ایران که بر اساس ادعای اسرائیل از مرکزی در تهران سرقت شده‌اند، در اختیار خبرنگاران چند رسانه‌ انگلیسی‌زبان قرار گرفت.

وجود چنین اسنادی بیش از دو ماه پیش توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل علنی شده بود. در آن زمان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صحت این اسناد را تایید کرده بود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مامور عالی‌رتبه موساد نوشته که این اسناد نشان می‌دهند ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.

در عین حال روزنامه نیویورک تایمز نوشته که امکان تایید مستقل اصالت این اسناد وجود ندارد.

به نوشته روزنامه‌های آمریکایی، ماموران موساد گفته‌اند که این اسناد را ظرف شش ساعت و نیم از مرکزی در تهران سرقت کرده‌اند و بعد به سرعت از ایران خارج شده‌اند.

بر اساس ادعای اسرائیل، این مرکز به نگهداری از آرشیو فعالیت‌های هسته‌ای ایران اختصاص داشته است. ایران هرگونه سرقت اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای را تکذیب کرده و ادعاهای اسرائیل را نمایشی تبلیغاتی علیه توافق هسته‌ای و بهانه‌ای برای تحریم دوباره توصیف کرده است./رادیو فردا


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: شاید ترامپ مجبور شود با تهران تماس بگیرد


https://twitter.com/GeraaMedia/status/1018772220838137856



تنها فرزند فروغ فرخزاد درگذشت

کامیار شاپور تنها فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور به دلیل ایست قلبی درگذشت / ایران


واکنش تند آذری جهرمی به رئیس سازمان پدافند غیر عامل



اولیای دم سیدامامی از رئیس صدا و سیما شکایت کردند

وکیل اولیای دم کاووس سیدامامی اعلام کرد: موکلانم تحت عناوین اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا، توهین و اقدام علیه امنیت ملی، شکایت خود را علیه افراد مزبور مطرح کردند که این شکایت برای رسیدگی به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.Risultati immagini per ‫کاووس سیدامامی‬‎

کاووس سید امامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست چند ماه پیش در ایران بازداشت و به جاسوسی متهم شد. او در ایام بازجویی به گفته مقامات جمهوری اسلامی در سلول انفرادی خود را به دار آویخت/ ایرنا

 


 


 مستاجران از تهران می‌روند

حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: رشد قیمت اجاره در تهران باعث شده اجاره نشین ها در ماه‌های اخیر به سمت کرج، شهریار، رودهن، پردیس و… مهاجرت کنند.

او اضافه کرده: خیلی از مستاجران هم هنوز به دنبال خانه هستند و در دو راهی مهاجرت یا تن دادن به قیمت های جدید قرار گرفته اند. این مهاجرت‌ها هم مشکلات اجتماعی ایجاد خواهد کرد هم مشکلاتی مانند حمل و نقل/ ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. شاید ترامپ « مجبور » شود با تهران تماس بگیرد ؟!
    این برادر ما هم گویا پای منقل مقام معظم رهبری و حاج آقا ولایتی می نشیند !
    بپا چرتت نپرد دادش !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »