سیف رفت٬ نوبخت استعفا داد

آغاز تغییر در هیئت دولت

زیتون– هیئت دولت ایران به ریاست حسن روحانی به عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد.

با این رای همتی جانشین ولی‌الله سیف خواهد بود.

عبدالناصر همتی ۶۱ ساله و دارای مدرک دکترای اقتصاد در شرایطی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی ایران به عنوان سیاستگذار پولی و ارزی کشور انتخاب شده که ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه برنامه هسته‌ای خود قرار دارد و نوسان‌های بهای ارز و سکه، بازار پولی ایران را دچار تلاطم کرده است.

عبدالناصر همتی پیش از این مدیرعاملی بانک سینا، بانک ملی ایران و ریاست بیمه مرکزی ایران را بر عهده داشت. او در صداوسیمای ایران نیز مسئولیت‌های متعددی از جمله معاونت سیاسی این سازمان را بر عهده داشته است.

همتی ماه پیش به عنوان سفیر ایران در چین منصوب شده بود.

حسن روحانی رییس جدید بانک مرکزی را «فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، بانشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان» معرفی کرده است.

رییس جمهوری «اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های مالی، پولی و بهبود روابط بانکی با دنیا و توسعه پیمان‌های پولی دوجانبه و حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی» را از اولویت‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی عنوان کرد.

از سوی دیگر محمدباقر نوبخت٬ سخنگوی دولت٬ نیز  صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ترجیح دادم برای اینکه زمینه در اصلاح کابینه داوطلبانه شخصا خواستم از همه مسولیت های دولت کناره گیری کنم.»

به گفته نوبخت او ترجیح داده است برای اینکه زمینه در اصلاح کابینه داوطلبانه باشد، شخصا از همه مسئولیت‌های دولت کناره‌گیری کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. «فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، بانشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان»
    صفات مومن و متعهد چی شد آیت الله رئیس جمهور ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

سیف رفت٬ نوبخت استعفا داد

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »