فرمانده سپاه: هر لحظه ایران اراده کند، صدور نفت دنیا را می‌بندد

زیتون–  محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران٬ گفت که هر لحظه ایران اراده کند، صدور نفت دنیا را می‌بندد.

خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ خبر داد که سرلشکر جعفری با اشاره به تهدیدات اخیر رییس جمهوری آمریکا٬ اقزود: «رفتارها و حرف های این فرد مانند پهلوان  پنبه ای است که در کاخ خود نشسته و فقط شعار می دهد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: «اینکه دولت آمریکا اعلام می کند تا چند ماه آینده اجازه نمی دهد قطره ای نفت از ایران خارج شود رفتاری کاملا خنده دار است و انگار نمی دانند تمام گلوگاه های جابجایی نفتی در اختیار ایران است و هر لحظه اراده کُند صدور نفت دنیا را می بندد.»

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی٬ صادرات نفت ایران مجددا مورد تهدید قرار گرفت.

وزارت خارجه آمریکا پنجم تیرماه گفته بود کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳ آبان) و از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران، باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند.

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ ۳۱ تیرماه آمریکا را تهدید کرد که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ ۱۲ تیرماه نیز با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران، گفته «اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

پیشتر آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ تهدید حسن روحانی مبنی بر اینکه اگر نفت ایران صادر نشود «معنی ندارد» نفت هیچ کشوری در منطقه صادر شود، را تایید کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی سخنان پیشین رییس جمهوری را «سخنانی حاکی از سیاست و رویکرد نظام» خواند و وظیفه وزارت خارجه ایران را «پیگیری جدی این‌گونه مواضع رئیس جمهور» دانسته بود.

این سخنان رییس جمهوری تحسین قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، را به دنبال داشت که در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت، دست او را می‌بوسد.

پس از آن محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه و علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ نیز از این ایده حمایت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به جمله سردار اسلام دقت کنید ، “هر لحظه اراده کند صدور نفت دنیا را می بندد ”
    در تصور سردار دنیا همان محدوده عمل سپاه پاسداران اسلام است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »