????زنده| حسین کروبی: رفع حصر در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است

 

 

حسین کروبی: رفع حصر در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است

«حسین کروبی» فرزند مهدی کروبی درباره‌ی گفته‌های اخیر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، مبنی بر تلاش برای در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته‌ی نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، گفت: یک منبع موثق به من گفته است که رفع حصر در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است.Risultati immagini per ‫حسین کروبی‬‎

کروبی با اشاره به اینکه این جلسه به‌طور کلی راجع به برداشتن محدودیت‌ها و حصرها بوده است، به انصاف نیوز گفت: من از یک منبع موثقی پرسیدم که صحبت‌های اخیر آقای جهانگیری به چه علت بوده است، گفتند که در آخرین جلسه‌ی شورایعالی امنیت، مصوب شده است که رفع حصر انجام شود و آن را تمام کنند. این مصوبه تصویب و خدمت رهبری هم فرستاده شده است.

وی در آخر توضیح داد: درحال حاضر منتظر هستند که رهبری نظرشان را راجع به این مصوبه‌ی شورای امنیت بگویند؛ این‌طور که می‌گویند اگر رهبری تا ده روز نظرشان را اعلام نکنند، این مصوبه لازم‌الاجرا است.


نامه احمدمنتظری برای پاسخ به مستند «قائم‌مقام»

مستند قائم‌مقام که به بررسی زندگی و رسم سیاست‌مداری مرحوم آیت‌الله منتظری می‌پردازد، این بار از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

پیش از این هم در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال جاری از شبکه مستند پخش شده بود. همان زمان فرزند آیت‌الله یعنی احمد منتظری در اعتراض به پخش مقطع این مستند در صداوسیما اعتراض کرده و نامه‌ای را خطاب به علی‌عسگری، رئیس صداوسیما نوشته بود.

او روز گذشته باز هم در اعتراض به پخش این برنامه، همان نامه اعتراضی را مجددا در کانال خود بازنشر داد. در این نامه آمده: «با کمال تأسف قصه پرغصه تهمت و افترا و پخش دروغ‌های سازمان‌یافته با بودجه بیت‌المال علیه آیت‌الله‌العظمی منتظری در سه دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست؛ اما انتشار آن از سیمای جمهوری اسلامی معنا و مفهوم دیگری دارد.

شگفت‌تر آنکه پس از پخش مستند قائم‌مقام میزگردی کاملا یک‌طرفه و جهت‌دار از طرف خود شبکه تلویزیونی درباره آن گذاشته شد و همان مطالب را تکرار کردند و در واقع خود  صداوسیما هم با این فیلم همنوایی کرد!…»

وی در پایان تاکید کرد:« مصرانه خواستارم حال که با انتشار این مجموعه به نام «مستند قائم‌مقام» تهمت‌ها و تخریب‌هایی نسبت به چهره مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری انجام شده است فرصتی را در اختیار نمایندگانی از بیت معظم‌له قرار دهید تا در برنامه‌ای زنده پاسخ محتوایی به موارد شبهه‌انگیز فوق‌الذکر ارائه نمایند و مردم خود قضاوت نمایند. »


حذف صدای زنان از رادیوهای شبانه


اژه ای: ۱۸ نفر در رابطه با ارز و خودرو دستگیر شدند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار گفت: امروز پاسخ نامه به بانک مرکزی به دست من رسید که اعلام شد ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و همچنین ۵۱ میلیون یورو به غیر از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز توسط عوامل شخصی و حقیقی توزیع شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان  اینکه دستگیری‌‌‌‌هایی انجام شده که هم در ارتباط با خودرو و هم ارز است، تصریح کرد: یک دسته در تهران دستگیر شده‌‌‌‌‌‌اند؛ ۱۳ دستگیری تا قبل داشتیم و پنج نفر اخیرا دستگیر شده‌‌‌‌اند که بازداشت هستند. کسانی که با قرار آزاد هستند و بازداشت نشده‌اند، بیشتر هستند.

معاون اول قوه قضاییه  با بیان اینکه پرونده‌‌‌هایی که در شهرستان‌‌‌ها و استان‌ها مطرح است درخواست شده اهاله شود و یکجا در تهران رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: اینها خیلی با هم ارتباط دارند و منشا کار هم در تهران صورت گرفته است. /ایلنا


 احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران اعلام کرد در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند و یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود که قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد.

Risultati immagini per ‫بنزین‬‎


نماینده خوزستان: مردم خوزستان توان پرداخت قبض‌های برق را ندارند

مردم خوزستان توان پرداخت قبض‌های برق را ندارند خادمی، نماینده ایذه: با توجه به این که در استانی مانند استان خوزستان بسیاری از مردم بیکار و با محرومیت های فراوانی مواجه هستند، آن ها توان پرداخت تعرفه های برق را ندارند.


نرخ تورم تیرماه ۱۰.۲ درصد اعلام شد


 


ترامپ «ناتو»ی عربی ضد ایرانی شکل می‌دهد

«دونالد ترامپ» قصد دارد برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران یک ناتوی عربی شکل دهد.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت ۸ کشور عربی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عمان، بحرین و کویت (۶ عضو شورای همکاری خلیج فارس) در کنار مصر و اردن اعضای این ائتلاف عربی ضد ایرانی خواهند بود.

وجود کشورهایی چون قطر، عمان و کویت در این لیست تعجب‌برانگیز است چرا که این ۳ کشور روابط بالنسبه خوبی با ایران دارند و در تنش بین عربستان سعودی و ایران غالبا موضعی بی‌طرف و میانه می گیرند.

قطر حتی به دلیل داشتن رابطه نزدیک با ایران از سال گذشته با تحریم و محاصره عربستان سعودی و امارات و دیگر همسایگان عربی مواجه است و روابط متشنجی با همسایگان عرب خود دارد.

با این حال بنا به نوشته رویترز مقامات کاخ سفید معتقدند این اختلاف مانعی برای تشکیل این ائتلاف عربی نخواهد بود و ترامپ قصد دارد در اوایل پاییز امسال (۱۲ و ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸) نشست مشترک آمریکا و این ۸ کشور را در واشنگتن برگزار کند. هنوز مشخص نشده که شخص ترامپ در نشست روزهای ۱۲ و ۱۳ اکتبر در واشنگتن شرکت می کند یا اینکه مقاماتی دیگر از آمریکا در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش هدف دولت ترامپ از تشکیل این ائتلاف عربی ترویج همکاری‌های عمیق بین این کشورها در زمینه هایی چون مسایل نظامی، دفاع موشکی و مبارزه با تروریسم و تقویت روابط اقتصادی و دیپلماتیک این کشورهاست.

نام اولیه‌ای که برای ائتلاف عربی جدید برگزیده شده “مسا” است که مخفف عبارت عربی “ائتلاف راه‌بردی خاورمیانه” است.

یک مقام آمریکایی در این باره به رویترز گفت دولت سعودی پارسال و پیش از سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی، ایده یک ائتلاف امنیتی را مطرح کرده بود ولی این پیشنهاد در حد حرف باقی مانده بود تا اینکه در پی اعمال تصمیم جدید آمریکا در قبال ایران و خروج از برجام، عملی کردن این پیشنهاد به صورت جدی مورد توجه دولت ترامپ قرار گرفته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره این ائتلاف عربی به رویترز گفت: «مسا مانند یک خاکریز در مقابل تجاوز، تروریسم و افراط‌گرایی از طرف ایران خواهد بود و منجر به ثبات در خاورمیانه خواهد شد.»

یک مقام مطلع آمریکایی نیز به رویترز گفته است ایجاد یک سپر دفاع ضد موشکی مشترک یکی از اهداف اصلی تشکیل چنین ائتلافی خواهد بود./عصر ایران

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. برای فروش رفتن سلاح های از رده خارج و تجهیزات دفاعی و دریافت نفت از این بهتر راهی برای آمریکا وجود ندارد. آقای ترامپ! باز بگو جمهوری اسلامی بد است

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »