تکذیب خبر مصوبه رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی

زیتون– غلامرضا حیدری، نماینده مجلس و عضو کمیته حصر فراکسیون امید٬ خبر تصویب رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی را به نقل از رییس مجلس تکذیب کرد.

روز گذشته حسین کروبی٬ فرزند یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» خبر از تصویب رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی داد.

فرزند مهدی کروبی با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهوری، مبنی بر تلاش برای در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته‌ی نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، گفت: «یک منبع موثق به من گفته است که رفع حصر در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است.»

غلامرضا حیدری٬ نماینده مجلس٬ در همین رابطه به ایسنا گفت: «بعدازظهر دیروز به نقل از فرزند یکی از محصوران این خبر در چند پایگاه خبری منتشر شد. در حاشیه نشست علنی امروز مجلس موضوع را از طریق رئیس مجلس پیگیری کردم که متاسفانه آقای لاریجانی صحت این خبر را تایید نکرد.»

حیدری با اشاره به عضویت علی لاریجانی در شورایعالی امنیت ملی گفت: «همه با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده بودیم اما این مسئله صحت ندارد و شورایعالی امنیت ملی چنین مصوبه ای نداشته است.»

اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس جمهوری٬ دوم مردادماه گفته بود که اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست.

جهانگیری افزوده بود که همه مسئولین عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرده بود: «در همین راستا به فضل الهی در هفته های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت.»

کروبی با اشاره به اینکه این جلسه به‌طور کلی راجع به برداشتن محدودیت‌ها و حصرها بوده است، به انصاف نیوز افزود که در آخرین جلسه‌ی شورایعالی امنیت، مصوب شده است که رفع حصر انجام شود و آن را تمام کنند. این مصوبه تصویب و برای اجرایی شدن نسخه‌ای از آن نیز به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای فرستاده شده است.

به گفته حسین کروبی اعضای شورای امنیت ملی درحال حاضر منتظر هستند تا آیت‌الله خامنه‌ای نظرش را راجع به این مصوبه‌ بگوید؛ چرا که اگر رهبری جمهوری اسلامی تا ده روز نظرش را اعلام نکند، این مصوبه لازم‌الاجرا است.

صبح امروز علی‌رضا رحیمی٬ عضو فراکسیون امید به نقل از رییس جمهوری گفته بود که «از حصر فقط پوسته‌اش مانده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »