محمد حبیبی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد

زیتون– امیر رییسیان٬ وکیل مدافع محمد حبیبی٬ فعال صنفی معلمان٬ ازمحکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس خبر داد.

محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان، آخرین بار در تجمع روز ۲۰ اردیبهشت معلمان در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران بازداشت شد.

بر اساس گزارش کانال‌ تلگرامی کانون صنفی معلمان٬ حبیبی هنگام بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از آن زمان تاکنون تحت معالجه قرار نگرفته است.

این عوض کانون صنفی معلمان پیش از این نیز بارها به دلیل مطالبات صنفی بازداشت شده بود.

امیر رییسیان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمد حبیبی به ایسنا گفت که به موجب رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، این معلم زندانی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم  حبس محکوم شده است.

به گفته وکیل محمد حبیبی٬ بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های محمد حبیبی یک و نیم برابر شده و مجازات اشد قابل اجرا است.

این فعال صنفس به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.

تیرماه امسال خدیجه پاک‌ضمیر٬ همسر محمد حبیبی٬ خبر داد که در آخرین حکم کارگزینی که زدند «حقوق ماهیانه‌ او را قطع کردند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »