نایب رییس مجلس: مشکلات کشور هزینه سیاستی است که مقابل امریکا انتخاب کرده‌ایم

زیتون- مسعود پزشکیان٬ نایب رییس مجلس٬ تاکید کرد که «مشکلات کشور تقصیر یک نفر نیست» بلکه «هزینه سیاستی است که مقابل امریکا انتخاب کرده‌ایم.»

به گفته نایب رییس مجلس «وقتی پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم»، «اف‌ای تی اف را رد می‌کنیم»، باید بپذیریم که با آمریکا رودررو خواهیم شد.
روزنامه ایران خبر داد که پزشکیان در ادامه افزود: «باید خود را آماده کنیم. کوتاه نیامدن سختی‌هایی دارد و تقصیر حسن و حسین نیست بلکه تقصیر سیاستی است که در پیش گرفته‌ایم. ما باید یاد بگیریم که اقتصاد مقاومتی فحش دادن به یکدیگر نیست.»

مسعود پزشکیان همچنین گفت که «ما چهل سال است به یکدیگر گیر می‌دهیم، چون نمی‌خواهیم مشکل را حل کنیم بلکه دنبال فردی هستیم که تقصیر را گردن وی بیاندازیم. مشکل ما فرد نیست بلکه ساختار است. یک مدیر دو مدیر و صد مدیر نمی‌شود که همه خلافکار و مقصر باشند بلکه این ساختار است که ایراد دارد.»

نایب رییس مجلس در حالی «مشکلات کشور را ناشی از رویارویی با آمریکا» دانست که روز گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی صراحتا مشکلات را ناشی از ضعف‌های داخلی عنوان کرده بود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در یک سخنرانی عمومی عامل اصلی بحران اقتصادی روزهای اخیر ایران و کاهش ارزش ریال را درونی خواند.او افزود: «کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین بر این مسئله متفقند که عامل این مسئله خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریم‌ها اثر نداشته باشد اما عمدهٔ تأثیر مربوط به عملکردهاست. اگر عملکردها بهتر و باتدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارد و می‌شود ایستاد.»

رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد: «مثلاً در همین قضیهٔ ارز و سکه بر اثر برخی بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها ارز کشور رفت دست کسانی که از آن سوءاستفاده کردند. این مشکل، مربوط به نحوهٔ مدیریت و سیاست‌گذاری اجرایی است.»

به گفته او «وقتی ارز و سکه را به‌صورت غلط توزیع می‌کنند، این توزیع دو طرف دارد: یکی که آن را می‌گیرد و یکی که آن را می‌دهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی می‌گردیم که می‌گیرد، در حالی‌که تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛ نمی‌گوییم خیانت، اما خطای بزرگی کرده‌است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »