????حکم زندان مجید آذرپی اجرا شد

زیتون– مجید آذرپی٬ فعال سیاسی٬ ساعتی پیش برای اجرای حکم شش سال و نیم زندان بازداشت و روانه زندان اوین شد.

آبان ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر حکم شش سال و نیم زندان مجید آذرپی را تایید کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب که در خرداد ۹۴ بازداشت شده و مدت ۲ ماه را در بند دو-الف زندان اوین گذراند به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام توسط قاضی مقیسه به ۶ سال و شش ماه حبس و ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

حکم اولیه قرار بازداشت این عضو حزب اعتماد ملی در نهایت بعد از ۸ ماه به قرار وثیقه تغییر کرد.

به گزارش «زیتون» دادگاه برای این فعال سیاسی جنبش سبز قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین کرده بود اما وی در نهایت پس از تودیع وثیقه ای به ارزش ۷۰۰ میلیون تا زمان صدور حکم قطعی از زندان آزاد شد. او پیشتر در دادگاه به شش سال و نیم حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد.

آذرپی پیش از این هم در جریان وقایع سال ۸۸ بازداشت شده بود.
آذرپی پیشتر در اعتراض به روند بررسی پرونده اش و تمدید قرار بازداشت، ۲۳ روز اعتصاب غذای تر کرد و با درخواست رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی و سید محمد خاتمی و وعده مسئولان قضایی مبنی بر رسیدگی به پرونده، به اعتصاب غذایش پایان داده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »