کشته شدن چهار فعال محیط زیست در آتش سوزی جنگل بلوط مریوان

زیتون– در پی آتش سوزی در جنگل بلوط مریوان٬ معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس ایران گفته است که تا این لحظه چهارتن در اثر این واقعه کشته شده‌اند.

در بین کشته شدگان نام شریف باجور٬ فعال محیط زیست نیز دیده می‌شود.

شریف باجور، فعال زیست محیط و عضو انجمن سبز چیا، اردیبهشت سال گذشته در روستای عصر آباد مریوان دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

این سومین بازداشت این فعال اجتماعی طی دو سال گذشته بود.
شریف باحور، روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶به همراه دو تن دیگر از فعالین محیط زیست این شهرستان بنامهای آراز حق پرست و هیوا منوچهری دستگیر شده بود. او همچنین روز ۱۲ آبان ۹۵، شریف باجور فعال حقوق حیوانات حین راهپیمایی و اعتصاب غذا در اعتراض به خشونت علیه حیوانات در دزلی بازداشت شده بود.

در آتش امروز جنگل‌های بلوط سه جنگلبان و فعال محیط زیست دیگر نیز سوختند.

اسماعیل منوچهری٬ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان٬ نام جنگلبانان در آتش سوخته را امید حسین‌زاده٬ محمد پژوهی٬ و رحمت حکیمی‌نیا٬ اعلام کرد.

در خصوص آتش سوزی امروز مریوان حسن نوری به خبرگزاری ایسنا گفته است این آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای پیله‌سوار رخ داده است.

علت حادثه هنوز مشخص نیست٬ اما به گفته نوری امکان دارد این آتش‌سوزی به علت گرمای هوا رخ داده باشد؛ اگرچه برخی منابع تایید نشده علت آتش سوزی را انفجار مین عنوان کرده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »